احسان غلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان از اوایل تیر آغاز و تا اواسط مهر ماه نیز ادامه داشت.
وی افزود: در این مدت 555 محموله بارنامه گندم برای 403 کشاورز فعال در این شهرستان صادر و گندم آنها بسته به کیفیت محصول از 12 هزار و 700 ریال تا 13 هزار و 400 ریال به صورت متغییر برای هر کیلوگرم خریداری شد.
رئیس تعاون روستایی سروآباد یادآور شد: امسال در مجموع 127 هزار و 910 کیلوگرم گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید، خریداری شد.
وی تاکید کرد: 800 تن از گندم های خریداری شده مازاد بر نیاز کشاورزان به کرج انتقال داده شد و اکنون بیش از 470 تن آن در انبار و سیلوهای شهرستان نگهداری می شود تا مجوز بارگیری و حمل آن توسط بازرگانی کردستان صادر شود.
به گزارش ایرنا، 1750 هکتار از اراضی شهرستان سروآباد زیرکشت گندم است که از این میزان 1250 هکتار آن دیمی و 500 هکتار نیز به صورت آبی است.
کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از ابتدای تابستان آغاز و تا اواسط مهر ادامه داشت که در این مدت یک مرکز خرید گندم زیر نظر تعاون روستایی و با نظارت جهاد کشاورزی گندم های مازاد بر نیاز کشاورزان را با میانگین قیمت 13400 ریال خریداری کرد.

** فروشگاه زنجیره ای تعاون روستایی کشور در سروآباد آغاز بکار کرد
اولین فروشگاه زنجیره ای تعاون روستایی کشور تحت عنوان فروشگاه زنجیره ای اترک (اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی کردستان) در شهرستان سروآباد راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد.
رئیس سازمان تعاون روستایی سروآباد گفت: این فروشگاه در راستای اهداف و برنامه های سازمان تعاون روستایی که ارائه خدمات به روستاییان و کشاورزان، تامین معیشت زندگی و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی آنها است، راه اندازی شده است.
احسان غلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این فروشگاه به عنوان اولین فروشگاه زنجیره ای تعاون روستایی کشور با برند اترک و با سرمایه گذاری اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی سروآباد در مرکز این شهرستان ایجاد شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه و اوضاع نامناسب بازار، سازمان تعاون روستایی و اتحادیه شرکت های تعاون روستایی با خرید و عرضه مستقیم کالا و اجناس مورد نیاز مردم از کارخانه دست واسطه ها را کوتاه و کالاهای اساسی را به قیمت مناسب در اختیار متقاضیان قرار می دهد.
غلامی یادآور شد: تمام کالاهای اساسی مورد نیاز مردم شامل روغن، برنج، رب گوجه، گوشت قرمز، مرغ منجمد، قند، چای و سایر اقلام در این فروشگاه تعاونی با تخفیف های مناسب از پنج تا 30 درصد و پایین تر از قیمت بازار و قیمت درج شده بر روی کالا در اختیار روستاییان و شهروندان سروآبادی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: همچنین جهت رفاه حال روستاییان، اتحادیه تعاون روستایی شهرستان طی چند مرحله اقدام به ارسال اقلام و کالاهای اساسی به نقاط دور دست بدون افزایش قیمت و با همان قیمت فروش در فروشگاه به روستاهای بخش هورامان کرده است.
غلامی گفت: در آینده نزدیک با برنامه ریزی های صورت گرفته و هماهنگی و ارتباط با سایر فروشگاه های تعاونی مصرف در روستاها تلاش می کنیم کالاهای مورد نیاز روستاییان را با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب تهیه و در روستاهای شهرستان توزیع کنیم.
به گزارش ایرنا، در مراسم افتتاح این فروشگاه که چندی پیش برگزار شد علی برابری معاون سازمان تعاون روستایی کشور، اسکندری مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کردستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.
طرح ایجاد فروشگاه های زنجیره ای تعاون روستایی با هدف تنظیم بازار و ارائه‌ کالاها و اجناس با قیمت ارزان به مردم با نام اترک در استان کردستان در حال اجرایی شدن است که در صورت موفقیت این طرح به‌ نام استان کردستان در کل کشور اجرایی خواهد شد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان، 73 روستا و جمعیت 50 هزار نفری در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.