محمد محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گروه گشت و بازرسی امور منابع آب شهرستان در راستای طرح احیا و تعادل بخشی از منابع آب زیرزمینی موفق به توقیف این یک دستگاه حفاری شدند.
وی افزود: این دستگاه حفاری در محوطه یک واحد مرغداری در روستای آغه جری در حال حفر چاه غیر مجاز آب بود که با هماهنگی و حضور ماموران پاسگاه انتظامی نساره علیا توقیف و به پارکینگ منتقل شد.
محمدی تاکید کرد: اضافه برداشت و همچنین برداشت های غیرمجار موجب نابودی منابع آبی زیرزمینی و فرو نشست زمین می شود که تراکتورهای حفاری از عوامل موثر در این بخش هستند.
مدیر منابع آب دیواندره یادآور شد: مطابق قانون توزیع عادلانه آب استفاده از منابع آب های زیرزمینی از طریق حفر هر نوع چاه و قنات و توسعه چشمه در هر منطقه از کشور با اجازه و موافقت وزارت نیرو امکان پذیر است.
وی با بیان اینکه بحران کم آبی و حفاظت از منابع آب یک دغدغه ملی و مردمی است، گفت: هر دستگاه حفاری که برای کندن چاه استفاده شود توقیف خواهد شد و از اقشار مردم و کشاورزان انتظار می رود به محض مشاهده این نوع دستگاه ها مراتب را به اداره منابع آب اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد شود.
شهرستان دیواندره با جمعیت 80 هزار نفری در 85 کیلومتری جنوب غربی شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
7353/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.