استاندار کردستان از برگزاری جشن ملی گندم در اول آذرماه امسال در کردستان خبر داد و گفت: در این جشن تولیدکنندگان برتر گندم سراسر کشور هم حضور دارند .

به گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا در نشست هم اندیشی تشکل‌های بخش کشاورزی استان که در استانداری‌کردستان برگزار شد، اظهار کرد: جشن ملی گندم اول آذرماه امسال در استان برگزار می‌شود که در این جشن تولیدکنندگان برتر گندم سراسر کشور هم حضور دارند . 

وی هدف از برگزاری این جشن را معرفی بیشتر ظرفیت‌های کردستان به دیگر استان های کشور دانست و گفت: این جشن ملی، بیان ظرفیت‌های کردستان به ویژه در بخش کشاورزی برای مسئولان ارشد کشوری است و از استانداران دیگر استان‌های کشور هم برای حضور در این جشن دعوت خواهیم کرد.

مرادنیا ادامه داد: بخش کشاورزی در راستای با توجه به تولید و اشتغالزایی ای که در بخش کشاورزی صورت گرفته است باعث شده است این بخش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: دولت حامی بخش کشاورزی است و تمام نهاده‌های بخش کشاورزی با ارز دولتی تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد . 

استاندار کردستان همچنین از کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی استان خواست که با همتی مضاعف برای توسعه هرچه بیشتر این بخش در استان تلاش کنند.

در ادامه این نشست جعفر خالدی به خواسته کشاورزان اشاره کرد و گفت: بر اساس وضعیت کنونی بازار می طلبد که قیمت خرید تضمینی گندم هم افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: تمام نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی با ارز دولتی تامین می شود و هزینه زیادی بر تولید این محصول بر کشاورزان تحمیل نمی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآوری کرد: بر اساس برآورد انجام شده در چند سال گذشته، هزینه تولید یک کیلوگرم گندم آبی 900 تومان و گندم دیم 810 تومان بوده که امسال 30 درصد هزینه تولید نسبت به گذشته افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.