قاسم کاوه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح شهید دکتر رهنمون در راستای اعتلای بسیج و با هدف خدمت رسانی مستمر، منظم و قابل رصد به مناطق کم برخوردار از ابتدای امسال برای نخستین بار همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه خدمات طرح شهید رهنمون مختص مناطق دارای ضریب محرومیت بالا است، افزود: برای اجرای این طرح، 100 روستای هدف در مناطق مختلف استان شناسایی شده و تیم های پزشکی در طول چهار سال خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان این روستاها ارائه می دهند.
سرپرست بسیج جامعه پزشکی کردستان تاکید کرد: در راستای اجرای این طرح، 20 تیم سازماندهی شده اند و هر تیم به مدت چهار سال چهار تا پنج روستای جغرافیای هدف را زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار می دهند.
وی با بیان اینکه تیم های پزشکی سازمان دهی شده در قالب طرح شهید رهنمون به صورت مستمر حداقل یک بار در ماه این روستاها را مورد بررسی قرار می دهند، گفت: از اول امسال تاکنون 100 مورد اعزام به روستاهای هدف انجام شده است.
کاوه یادآور شد: مسایل و مشکلات مختلفی که در این روستاها وجود دارد از طریق تیم های اعزام شده شناسایی و برای رفع مشکل و خدمات رسانی بیشتر مورد بررسی قرار می گیرند.
وی در ادامه به حضور تیم های بسیج جامعه پزشکی کردستان برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: در راستای ارائه خدمات درمانی و پزشکی به زائران اربعین تیم پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت و اقلام دارویی به کربلا اعزام شدند.
سرپرست بسیج جامعه پزشکی کردستان اظهار داشت: تیم اعزام شده به کربلا 10 روز قبل از مراسم اربعین در آنجام مستقر شدند و تا روز گذشته به زائران خدمات درمانی و بهداشتی ارائه دادند.
وی یادآور شد: تیم های بسیج جامعه پزشکی کردستان از آمادگی کامل برای اعزام به مناطق مختلف و مداوای بیماران در تمام مناطقی که با کمبود پزشک مواجه باشند، برخوردار هستند.
تاریخچه بسیج جامعه پزشکی در کشور به دوران جنگ تحمیلی بر می گردد، در این دوران 80 هزار پزشک و پیراپزشک برای مداوا در جبهه ها حضور داشتند، در سال 1371 با تشکیل بسیج جامعه پزشکی و اجرای طرح ریشه کنی فلج اطفال، در کردستان نیز این جامعه تشکیل شد و تاکنون یک هزار و 600 تیم پزشکی به مناطق محروم استان اعزام کرده است.
استان کردستان یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد، بر اساس آخرین تقسیمات کشوری این استان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.