به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، حسین فیروزی روز یکشنبه در جمع مدیران بانک های سقز اظهار داشت: اقتصاد و چالش های آن، به عنوان مهمترین مساله در این استان مورد توجه است.
وی با بیان اینکه اقتصاد استان کوچک است و باید بانک ها در نقش خود را در این زمینه با همت بیشتری ایفا کنند، افزود: پیامد حل نشدن مشکلات اقتصادی، بازتولید ناکارآمدی در سطح فردی، خانواده و اجتماع است.
معاون استاندار کردستان تاکید کرد: گرفتاری افراد در چرخه ناکارآمدی اقتصادی باعث مهاجرت نخبگان و افسردگی در اجتماع می شود.
وی با اشاره به وضع درآمد سرانه مردم استان های کشور یادآور شد: برای اینکه میزان درآمد سرانه استان کردستان به میانگین کشوری برسد باید 400 هزار میلیارد ریال هزینه شود.
فیروزی اضافه کرد: بانک ها باید با نگاه اخلاقی، ملی و انسانی در راستای کارآمدی اقتصاد استان تلاش کنند چرا که کردستان، نیازمند نگاه انسانی در اقتصاد است.
معاون استاندار کردستان با اشاره به اینکه با تاخیر یک روزه یا چند ساعته در پرداخت تسهیلات بانکی، ممکن است یک شغل از بین برود، گفت: بانک ها به افراد اهل ریسک و کارآفرینان کمک کرده و از ظرفیت های قانونی باعث افزایش تولید، اشتغال و نشاط در جامعه می شود استفاده کنند.
وی با بیان اینکه، سرمایه به مسیرهای برخوردار تر حرکت می کند، ادامه داد: به دلیل عدم تعامل و تسهیل نظام بانکی در کردستان، پول سرمایه گذاران در استان هزینه نشده است.
فیروزی با اشاره به بالا رفتن نرخ ارز در کشور تاکید کرد: در نگاه اول، بالا رفتن نرخ ارز، تهدید ولی این تهدید فرصت مناسبی برای صادرات است.
وی یادآور شد: باید به دلیل نوسانات اقتصادی، بانک ها با سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مدارا کنند و بانک ها باید به دلیل شرایط تحمیلی با درک همدلانه وضعیت اقتصادی به تولید کنندگان توجه کنند.
فیروزی با تشریح اهمیت اشتغال حمایتی و خانگی اظهار داشت: این نوع اشتغال، مورد توجه اقتصاد کشورهای جهان است و باید بانک ها در پرداخت تسهیلات بیشتر اهتمام ورزند زیرا تسهیل در پرداخت تسهیلات، خانواده ها را توانمندتر، جوانان را شکوفاتر و امید بیشتری به جامعه تزریق می کند.
وی در بخشی دیگر در خصوص اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: این اقتصاد، یک لفظ و یک واژه نیست بلکه باید اثرات و پیامدهای رفتاری ایجاد کند و مفهوم اقتصاد مقاومتی، باز تولید معنا و مفهوم و جهت دادن به رفتارهای ما برای افزایش اشتغال و تولید جهت مقابله با تکانه های اقتصادی است و بانک ها با نگاه عمیق تر و تئوریک به تصمیم های اقتصادی جهت دهند.
شهرستان سقز با 226 هزار و 451 نفر جمعیت دومین شهرستان در استان کردستان از لحاظ جمعیت است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار گرفته است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.