حمید روحانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت پنج هزار و 600 واحد مسکن روستایی، تسهیلات کم بهره با نرخ سود 5 درصد و بازپرداخت 15 ساله دریافت کردند.
وی افزود: از آغاز طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در کشور تسهیلات پرداختی به متقاضیان از 50 میلیون ریال شروع و اکنون به هر واحد 250 میلیون ریال پرداخت می شود.
روحانی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به واحدهای زلزله زده شهرستان نیز آغاز شده است، تاکید کرد: بر اثر وقوع زلزله در آبان ماه سال گذشته، 617 واحد مسکن روستایی و شهری در شهرستان ارزیابی، بازرسی و کارشناسی شد که 220 واحد آن مربوط به کامیاران و 397 واحد نیز در موچش است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کامیاران با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به این واحدها از 2 هفته پیش آغاز شده است، یادآور شد: سهمیه اختصاص داده شده از سوی بنیاد مسکن کردستان به کامیاران برای 80 مورد احداثی، 150 مورد تعمیری و 59 مورد کمک معیشتی است.
وی اضافه کرد: میزان این تسهیلات برای واحدهای احداثی شهری 400 میلیون ریال با سود 4 درصد و باز پرداخت 15 ساله، 100 میلیون ریال کمک معیشت و 70 میلیون ریال کمک بلاعوض و برای واحدهای روستایی 300 میلیون ریال با سود 4 درصد و بازپرداخت 15 ساله، 100 میلیون ریال کمک معیشت و 7 میلیون ریال کمک بلاعوض است.
روحانی با بیان اینکه در حال تشکیل پرونده و انجام کارهای مقدماتی پرداخت تسهیلات به 10 مورد از مسکن های احداثی شهری هستیم، گفت: این آمار برای واحدهای روستایی شامل 50 مورد احداثی و 110 مورد تعمیری است.
وی با اشاره به اینکه سهمیه تعدادی از بانک ها هنور اعلام و ابلاغ نشده است، افزود: با اعلام سهمیه این بانک ها سهم شهرستان کامیاران در احداث واحدهای شهری به 20 مورد و روستایی به 80 مورد خواهد رسید.
روحانی جذب این سهمیه را کمک بسیار خوبی برای شهرستان دانست و یادآور شد: در صورتی که این تسهیلات برای تکمیل واحدهای احداثی کافی نباشد متقاضیان می توانند از بخش تسهیلات مقاوم سازی نیز استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، شهرستان کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج دارای 165 روستا است که 155 روستای آن دارای سکنه است و 36 روستا نیز کمتر از 20 خانوار جمعیت دارند.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.