رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در هیچ نقطه از کشور با واحدهای تولیدی زیر 10 نفر اشتغال، فرهنگ صنعتی حاکم نخواهد شد، لذا برای نهادینه کردن فرهنگ صنعتی، باید در راه اندازی و ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ و پیشران ورود کنیم.

به گزارش ایلنا، محمد دره وزمی در جلسه ای که با حضور نمایندگان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری استان برگزار شد بیان داشت: هدف از سفر هیات اعزامی سازمان ایدرو به کردستان بررسی وضعیت صنعت و ظرفیت های سرمایه گذاری در استان برای سرمایه گذاری و ورود سازمان ایدرو به سرمایه گذاری صنعت در کردستان است.

وی ادامه داد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌تواند به عنوان یک سازمان توسعه ای و سرمایه گذار در سرمایه گذاری به ایجاد اشتغال در استان گام های بزرگی را بردارند.

دره وزمی اظهار کرد: در هیچ نقطه از کشور با واحدهای تولیدی زیر 10 نفر اشتغال، فرهنگ صنعتی حاکم نخواهد شد. لذا باید برای نهادینه کردن فرهنگ صنعتی، باید در راه اندازی و ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ و پیشران ورود کنیم.

وی با اشاره به وضعیت صنعت در کردستان گفت: حدود 52 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی کردستان با اشتغال زایی 10 نفر به پائین، 42 درصد ما بین 10 تا 50 درصد و مابقی بالای 100 نفر اشتغال زایی دارند. که این میزان واحد صنعتی هیچ سنخیتی با ظرفیت ها و پتانسیل های کردستان ندارد.

محمد دره وزمی بحران موجود در خانواده را ناشی از بیکاری خواند و تصریح کرد: تلاش و برنامه ریزی درست و همچنین شناسایی ظرفیت ها ی استان می تواند مشکل بیکاری در کردستان را مرتفع نمود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در 5 سال گذشته به افتتاح واحدهای بزرگ با حضور رئیس جمهور و هیات همراه در کردستان اشاره کرد و افزود: کلنگ زنی زنجیره فولاد کردستان هم در سفر اخیر مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان به عنوان یک واحد صنعتی مادر به زمین زده شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان با اشاره به وجود دو خط 46 و 56 اینچ خط لوله گاز در کردستان خواستار ورود سازمان ایدرو در زمینه صنایع پتروشیمی بعنوان یک مزیت نسبی و سرمایه گذاری سوده و کم ریسک شد.

دره وزمی سایر مزایا و پتانسیل کردستان را وجود سدهای زیاد با ذخیره مناسب و قابل توجه آب، وجود 23 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و مرزهای رسمی کردستان، بزرگترین تولید کننده توت فرنگی کشور، تولید بیش از 300هزار تن سیب زمینی درسال، گیاهان دارویی با تنوع قابل توجه، نیروی انسانی تحصیل کرده، آب و هوای مناسب و... عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در هیچ کجای این کشور فرهنگ صنعتی ایجاد نشده است مگر اینکه صنایع بزرگ و پیشران در منطقه راه اندازی شده باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: در کردستان واحدهای تولیدی وجود دارد که فی نفسه واحدهای خوبی هستند که به دلیل سوء مدیریت، این واحدها در حال حاضر تعطیل است که با همت و حمایت سازمان ایدرو، این واحدها را می توان به چرخه تولید باز گرداند.

دره وزمی خاطرنشان ساخت: درد ما در کردستان درد بیکاری و اشتغال است که انتظار ما از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ورود در سرمایه گذاری واحدهای صنعتی بزرگ و پیشران در استان است تا علاوه بر نهادینه کردن فرهنگ صنعتی در زمینه ایجاد اشتغال، مشکلات بیکاری در کردستان مرتفع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.