رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا ستاد مبارزه با تحریم را تشکیل و با دور زدن تمهیدات آنها راه‌های جدیدی برای رسیدن به امکانات فراهم آورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید انصاری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری کردستان، اظهار کرد: شورای اداری استان، مرجع و مهمترین نهاد هماهنگی از طرف استاندار است و که در تدوین سیاستگزاری‌های نقش ایفا می کند.

وی به مسائل و مشکلاتی واحدهای تولیدی در دوره های قبل اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از واحدهای صنعتی اعم از کوچک و بزرگ در تامین مواد اولیه و انتقال منابع و همچنین در فروش محصولات با مشکل جدی مواجه بودیم.

انصاری افزود: در آن دوره، دولت برای کاستن از فشارهای تحریم در روابط بین اللملی خود سعی کرد تنش های ایجاد شده را به حداقل برساند و همچنین با تغییر سیاست‌های اقتصادی باعث کاهش نرخ تورم و رونق بخشیدن به فعالیت های تولید شد‌‌. آثار و پیامدهای این سیاست ها به تفاهم در سطح بین المللی در مورد برجام انجام شد.

انصاری اضافه کرد: ما در سال ۹۴  تورم را تک رقمی کردیم درصورتی که پیش بینی ما برای تک رقمی کردن تورم برای سال ۹۶ بود.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: تک رقمی شدن نرخ تورم به ایجاد و تولید فرصت‌های شغلی جدید و به حرکت در آوردن مجدد واحدهای تولیدی که قبلا تعطیل شده بود انجامید.

انصاری به اهداف امریکا از برنامه تحریم علیه ایران اشاره و بیان داشت: یکی از این اهداف قطع دسترسی ایران به منابع ارزی است و به طبع آن  قطع امکان جابجایی این منابع از طریق سیستم بانکی دنیا است.

وی هدف دیگر امریکا را ممانعت کردن ورود کالا از طریق کشتی رانی برشمرد و یادآورشد:آمریکا با این کار قصد دارد دسترسی ما به منابع قطع و هم اینکه ایران برای تدارک کالا با مشکل مواجه شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: ما در سال گذشته ۴۶ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم و معادل همین مبلغ کالا وارد کشور کردیم.

انصاری کالاهای وارد شده را از نوع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم عنوان کرد و افزود:  همچنین نزدیک به ۲۵ میلیارد دلار  مواد اولیه مورد نیاز صنعت نیز وارد کردیم که مجموعا ۳۸ میلیارد دلار منبع ارزی از منابع صادرات نفتی بوده و ۸ میلیارد دلار ارز نیز در بازار غیر رسمی صرف شده است.

 انصاری در ادامه بیان داشت: ایران برای مقابله با تحریم های آمریکا ستاد مبارزه با تحریم را تشکیل  و با دور زدن تمهیدات آنها راههای جدیدی برای رسیدن به امکانات فراهم آورده است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی افزود: دولت برای حل مشکلات و افزایش ظرفیت های تولید در راستای اقتصاد مقاومتی  نتایج مطلوبی را کسب کرده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در حدود۱۲  میلیارد دلار از منابع ارزی برای داروی مورد نیاز کشور  کنار گذاشته شده است و در تامین ما کالاهای اساسی با هیچ گونه مشکلی مواجه نیستیم.

وی توصیه کرد: با توجه به شرایط پیش آمده مدیران در هزینه کردهای خود صرفه جویی و تمهیداتی را در جهت کاهش تاثیر تحریم های پیش رو داشته باشند.

انصاری در پایان یادآور شد:  چارچوب هایی برای صرفه جویی در کشور از سوی دولت ابلاغ خواهد شد و مدیران دستگاه های اجرایی باید آن را با دقت و وسواس رعایت کنند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.