صباح قریشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 77 واحد از این پروژه ها برای تمامی مددجویان زیرپوشش این نهاد اعم از مددجویان عادی و دارای معلول تعریف شده است.
وی با بیان اینکه برای احداث این واحدها 2 میلیارد و 160 میلیون ریال اعتبار جذب شده است، اضافه کرد: این اعتبار براساس امیتاز بندی خانوارها و واحدها تقسیم بندی و تخصیص داده می شود.
مدیرکل بهزیستی کردستان افزود: 126 پروژه نیز برای خانوارها دارای 2 معلول روستایی استان تعریف شده و برای احداث هر واحد 180 میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی بهزیستی به مددجویان پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های انجام شده این واحدهای مددجویی تا پایان امسال احداث می شود، اظهار داشت: علاوه بر این پروژه ها 33 واحد برای خانواده های دارای 2 معلول در شهر با پرداخت 250 میلیون ریال کمک بلاعوض برای هر واحد که از سال گذشته باقی مانده است، امسال تحویل می شود.
قریشی افزود: برای احداث واحدهای مسکونی برای مددجویان عادی زیر پوشش بهزیستی و براساس امتیازبندی 80 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به مددجویان شهری و 100 میلیون ریال به مددجویان روستایی پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه در هفته اول امسال نیز 80 واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش این نهاد تحویل شد، یادآور شد: سال گذشته نیز 70 میلیارد ریال تسهیلات از محل کمک به تامین مسکن برای 524 واحد مددجویی در استان پرداخت شد.
مدیرکل بهزیستی کردستان همچنین عدم تحویل به موقع 600 واحد مسکن مهر به مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان اشاره کرد و گفت: ساخت این واحدها در قالب تفاهم نامه بین مسکن و شهرسازی، شرکت سازنده و بانک مسکن انجام شده و متقاضی و بهزیستی هیچگونه دخل و تصرفی در برنامه ریزی آن ندارند.
وی با بیان اینکه ساخت این واحدها با هفت سال تاخیر روبرو شده است، اظهار داشت: از اول قرار بود به متقاضیان 200 میلیون ریال پرداخت کنند که به دلیل تاخیر به 380 میلیون ریال و اقساط پنج میلیون و 300 هزار ریال رسیده که برای آنان بسیار سنگین است.
قریشی یکی دیگر از چالش های موجود در زمینه تامین مسکن مددجویان را تاثیر افزایش قیمت ها بر روی خدمات و ساخت و سازها عنوان کرد و گفت: با این وضعیت کمک های بلاعوض بهزیستی مثل قبل جوابگو نیست لذا از خیران درخواست می شود در این زمینه نیازمندان را یاری دهند.
110 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 603 هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.