به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احسن علوی روز یکشنبه در سومین جشن بزرگ تلاش در سنندج اظهار داشت: بی تردید امروز دنیای دانش آموزان با دنیای آموزش در مدرسه متفاوت است و شبکه های اجتماعی تاثیر منفی بر نظام آموزشی گذاشته اند.
وی افزود: لازم است نظام آموزشی، محتوای درسی، فناوری ها و مهارت آموزی را به جایی رساند که بتواند همزمان با شبکه های اجتماعی پیشرفت کند در غیر این صورت از قافله عقب می مانیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در دنیای امروز رشد پیشرفت کشفیات علوم به اندازه ای است که هیچ دانش آموخته ای نمی تواند بدون تحقیق و مطالعه روزانه ادعا کند به دانش روز مسلط است.
وی با بیان اینکه سخت افزارها و نرم افزارهای دهه قبل پاسخگوی نیازهای امروز نیست، یادآور شد: جامعه ای موفق و افتخار آفرین است که در رقابت های علمی موفق عمل کرده و زیر چرخ های ماشین تمدن له نشود و به دانش روز مسلط باشد.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی اضافه کرد: برخی منابع پیش بینی کرده اند چند سال دیگر 10 میلیون بیکار در کشور خواهیم داشت که چهار میلیون نفرشان تحصیلات عالی دارند.
وی با اشاره به اینکه ایران در زمینه نظام مهندسی کشور چهارم دنیاست، گفت: کشورمان در زمینه های مختلف علمی برتر است اما اگر براساس نیاز روز پیشرفت نکنیم و به دانش روز مسطل نباشیم راه بجایی نخواهیم برد.
علوی اظهار داشت: نمایندگان مجلس نیز همواره در تلاش برای رفع مشکلات آموزش و پرورش هستند اما با توجه به مشکلات اقتصادی باید تلاش کنیم با همین امکانات و تسهیلات نظام آموزشی به حرکت خود ادامه دهد و با رکود مواجه نشود.
به گزارش ایرنا، در ادامه این جشن 480 نفر از فرهنگیان استان، 80 نفر از دانش آموزان برتر المپیاد های علمی دانش آموزی ریاضی و شیمی، المپیاد نانو، رتبه های زیر 100 کنکور سراسری 97، برگزیدگان کشوری مسابقات علمی و عملی مراکز علمی کاربردی و هنرستان ها، برگزیدگان جشنواره نوجوان خوارزمی و برگزیدگان کشوری مسابقه ملی توانمند و جشنواره نانو در سال تحصیلی 97 - 96 با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.