به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا شامگاه شنبه در آیین تجلیل از بازنشستگان نمونه استان کردستان اظهار داشت: نباید سیستم اداری ارتباط خود را با بازنشستگان قطع کند بلکه این ارتباط باید ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه تلاش کرده ایم اشتغال به عنوان یکی از دغدغه های خانواده ها در کردستان را رفع کنیم، اضافه کرد: برای توسعه استان کارهای خوبی بویژه در حوزه زیرساختی صورت گرفته است.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه در حوزه راه و کشاورزی هم اقدامات مهمی انجام شده است، افزود: برای نخستین بار استان کردستان به دومین تولید کننده گندم کشور تبدیل شد.
وی یادآور شد: با تخصیص آب بیشتر به بخش کشاورزی استان که در حال پیگیری است علاوه بر تاثیر بر امنیت غذایی کشور شاهد توسعه و اشتغالزایی در کردستان خواهیم بود.
مرادنیا با اشاره به اینکه نمی خواهم هیچکدام از بازنشستگان احساس نا امیدی کنند، اضافه کرد: فضای باز فرهنگی امروز هم زمینه این را فراهم کرده که فرزندان با استعداد این استان به رشد و بالندگی برسند.
استاندار کردستان گفت: امروز همدلی خوبی بین مدیران و نمایندگان و مجموعه دولت در استان وجود دارد که شرایط را برای همکاری بیشتر فراهم کرده است.
وی خواستار تشکیل شرکت های سرمایه گذاری برای بازنشستگاه استان شد و اظهار داشت: تاسیس این شرکت ها می تواند از جهتی برای کسانی که یک عمر تجربه دارند محیطی برای فعالیت فراهم کنند و از سوی دیگر به درآمدزایی منتج شوند.
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره نیز در این آیین گفت: اگر قانون رعایت شود حق بازنشستگان مخدوش نمی شود و در شرایط فعلی قرار نمی گیرند.
سید احسن علوی اظهار داشت: امروز در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم قرار داریم و این می تواند بر صندوق های بازنشستگی تاثیر منفی بگذارد بنابراین جای برای هیچ سوء مدیریتی باقی نمی ماند.
وی با اشاره به اینکه ارتباط مسئولان با نمایندگان مجلس کم است، اضافه کرد: در شرایطی که بودجه ها در مجلس تعیین می شود انتظار داریم مسئولان و مدیران استان شرایط و نیازهای دستگاه ها را برای ما تشریح کنند اما این اتفاق نمی افتد.
مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان هم در این آیین گفت: بزرگترین مشکل بازنشستگان تبعیض و تفاوت در حقوق ها است.
محمد احمدی افزود: حداقل حقوق بازنشستگان 11 میلیون و 380 هزار ریال و حداکثر حقوق 22 میلیون ریال است که امیدواریم این تفاوت حقوق از بین برود.
وی اضافه کرد: 21 هزار و 608 بازنشسته در استان کردستان وجود دارد که میانگین سنی آنها 51 سال است و مسن ترین آنها 92 ساله و کم سن ترین آنها 40 ساله است.
احمدی اظهار داشت: ماهیانه 360 میلیارد ریال حقوق بازنشستگان در این استان پرداخت می شود که 160 میلیارد ریال آن از کسورات و مابقی از صندوق های بازنشستگی و منابع دولتی تامین می شود.
در پایان این آیین هفت نفر از بازنشستگان در حوزه های علوم و آموزش و پژوهش، فرهنگ و هنر، کارآفرینی و اشتغال، فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه، ورزش و تندرستی، آموزش و پرورش و اختراعات و ابتکارات تجلیل شدند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.