در این مطلب آمده است: امروزه بسیاری از افراد جامعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر افزایش قیمت ارز و سکه هستند و عده ای به امید کسب درآمدی کلان و سریع زندگی عادی خود را تعطیل و به این بازار روی آورده اند.
آنانی که توان حضور در این بازار را ندارند بطور مرتب در حال حساب و کتاب هستند که در چند ماه گذشته چقدر فقیرتر شده و چه کسانی ثروت باد آورده نصیب شان شده است.
پول و ثروت در صدر مسایل و نگرانی های افراد قرار گرفته و این به معنی از دست دادن آرام و قراری است که در زندگی غافلانه به دست می آید و بدین ترتیب مردم را در وضعیت دشواری قرار داده است.
بسیاری از کسانی که در این بازار ورود پیدا کرده اند اولین چیزی که از دست می دهند درویشی و خرسندی است و این سود فردیت را تقویت می کند و می دانند نفع و سودی که خواهند برد در گرو نفع عمومی نیست و شاید بدانند این ثروت باد آورده حتی در دراز مدت نفع آنها را تامین نمی کند اما برای فقیرتر نشدن چاره ای جزء ورود به این بازار مکاره نیست بسیاری دیگر که از دور به نظاره نشسته اند بشدت از این وضعیت ناخرسند هستند.
در واقع وضعیتی که اکنون مردم ایران در آن قرار گرفته اند آنچنان دشوار و بغرنج است که انسان نمی تواند بی خیال باشد و غافلانه به زندگی خود ادامه دهد، مانند آن هزار پا که در اندیشه شماره پایی بود که باید که در هنگام رقص به زمین بکوبد دغدغه بخش عمده ای از مردم نرخ ارز و سکه است و اینکه چه آینده ای در انتظارشان است در نتیجه رقص زندگی و لذتی که از مستی و بی خبری آن لحظات باید ببرند دچار توقف و بشدت باب حسابگری شده است.
آنانی که اطلاعات بیشتری دارند نیز به رانت خواری و فساد مبتلا گشته و زندگی زیانبار و رسوا کننده ای را آغاز کرده اند در یک جامعه نرمال هیچ ضرورتی نیست مردم تا این حد درگیر قیمت طلا و ارز باشند و لحظه به لحظه قیمت آن را کنترل کنند یا چیز هایی را یاد بگیرند که لازم نیست.
رخت بر بستن غفلت از زندگی افراد مختلف جامعه و تبدیل پول و ثروت به اشتغال اصلی ذهنی و زندگی افراد همچنان که برای آن جوانی که می خواست حضرت موسی زبان حیوانات را به وی بیاموزد زیانبار بود برای اینان نیز زیانبار و مشکل ساز است.
در حقیقت یکی از علل اصلی فرو پاشی سرمایه اجتماعی و فرهنگی افزایش نرخ مسایل اجتماعی اختلاس و فساد مالی و غفلت از محاسن زندگی غافلانه و به قول حافظ زندگی توام با نعمت درویشی و خرسندی است.
الان نمی دانیم سرمایه ای را که در اختیار داریم به دلار تبدیل کنیم سکه و طلا بخریم یا در بانک پس انداز کنیم و.....
دقیقا به همین دلیل تنش و دلهره مهمان همیشگی افراد جامعه شده و روح و روان آنها آسیب دیده است.
منبع: هفته نامه ئآوات
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.