رشد 196 واحدی شاخص بورس در اولین روز کاری هفته

در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته قیمت سهم‌های خودرویی عمدتا با افت مواجه شد، اما نفتی‌ها روند افزایش در قیمت را تجربه کردند. آیفکس نیز امروز توانست کانال ۱۰۰۰ واحدی را پشت سر بگذارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۹۶ واحد رشد کرد و به رقم ۸۸ هزار و ۲۰۲ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با پنج واحد افزایش مواجه شد و در تراز ۱۷ هزار و ۵۵۲ ایستاد.

شاخص آزاد شناور نیز ۱۹۱ واحد رشد کرد و تا رقم ۹۴ هزار و ۹۸۰ بالا رفت. همچنین شاخص بازار اول با رشد ۲۲۹ واحدی همراه شد و به عدد ۶۱ هزار و ۷۹۵ رسید.

شاخص بازار دوم نیز در این مدت با افت ۵۸ واحدی مواجه شد و تا رقم ۱۹۲ هزار و ۳۵۹ پایین آمد.

در داد و ستدهای امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و فولاد مبارکه اصفهان به ترتیب با ۹۳، ۴۵ و ۳۹ واحد تاثیر مثبت بیشترین نقش افزاینده را در دماسنج بازار سرمایه داشتند. در طرف مقابل سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری غدیر و ایران‌خودرو به ترتیب با ۳۰، ۱۴ و ۹ واحد تاثیر بیشترین نقش کاهنده را روی شاخص اعمال کردند.

در گروه فرآورده‌های نفتی امروز عمدتا شاهد رشد قیمت سهم‌ها بودیم اما در گروه خودرو و ساخت قطعات روند قیمت‌ها در بیشتر سهم‌ها کاهنده بود.

در گروه فرآورده‌های نفتی ۴۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۲ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و همچنین در گروه خودرو ۶۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان داد و ستد شد.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۲۰ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۴۶ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۴۴ هزار و ۶۱ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز با رشد ۱۱.۶ واحدی همراه شد و کانال ۱۰۰۰ واحدی را پشت سر گذاشت. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۹۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۹۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۸ هزار و ۷۳۸ نوبت داد و ستد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید