وعده علی مطهری به سپرده گذاران بانکی

نایب رئیس مجلس با انتقاد از اجرایی نشدن قوانینی همچون قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران و عدم تعیین تکلیف گزارش ماده ۲۳۶ مجلس درباره موسسه کاسپین گفت که گزارش مربوطه به قوه قضائیه ارجاع شده که لازم است این قوه هر چه سریع‌تر نتیجه را اعلام کند؛ وگرنه مجلس راه دیگری برای حل مشکلات این موسسات اتخاذ می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی مطهری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر گفت: مجلس قطعا اجرای قوانین را پیگیری می‌کند که از جمله آن اجرای قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگران است، برای آن کمیته‌ای از نمایندگان مجلس و فرماندهان ستاد کل تشکیل شده که در حال پیگیری موضوع هستند.

وی افزود: گزارش مجلس درباره اعمال ماده ۲۳۶ در خصوص تخلفات انجام شده مربوط به موسسه کاسپین به قوه قضائیه فرستاده شده که باید نتیجه را اعلام کنند، البته متاسفانه قوه قضائیه در خصوص رسیدگی به پرونده های مربوط به ماده ۲۳۶ کار را به سرعت پیش نمی‌برد.

نائب رئیس مجلس تاکید کرد که اگر این موضوع درباره موسسات مالی همچون کاسپین براساس گزارش مجلس به قوه قضائیه تعیین تکلیف نشود، مجلس راه حل دیگری را برای حل این مشکل اتخاذ می‌کند. این موضوع ناظر به بحث بیمه شخص ثالث نیز است.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر ضمن قدردانی از مواضع خوب رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل و رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۴ آئین نامه گفت: بسیاری از مجلس انتقاد دارند که چرا قوانین مصوب اجرایی نمی‌شود که از جمله آن موضوع قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران و بیمه شخص ثالث و همچنین صدور گواهینامه حتی در صورت نگذراندن دوران خدمت سربازی است.

وی افزود: مشکل دیگر درباره سپرده گذاران کاسپین است که چند روز است مقابل قوه قضائیه تحصن کردند. مگر مجلس ماده ۲۳۶ مبتنی بر تخلفات بانک مرکزی در این باره را تصویب نکرد که قوه قضائیه به آن رسیدگی کند؟ اتفاقی که رخ نداد و پول میلیون ها خانوار ایرانی به دلیل سپرده گذاری در موسساتی همچون کاسپین، پردیس بان و ثامن الحجج بلاتکلیف است. از طرف دیگر هنوز تعیین تکلیفی در خصوص پرداخت پول گندم کشاورزان نشده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید