چگونه مدیری خاص باشید؟

موفقیت شاید کمی سخت باشد اما چندان عجیب و غریب نیست. وقتی پای حرف‌های مدیران موفق می‌نشینید یا زندگینامه هایشان را می‌خوانید متوجه می‌شوید که دست به کارهای عجیب و غریب نزده‌اند...

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، آنها به خودشان باور داشته‌اند و اهداف و رؤیاهایشان را فراموش نکرده‌اند. همین ویژگی‌ها در کنار نکات دیگری می‌تواند از شما مدیری موفق بسازد که کارمندان همیشه از او بخوبی یاد می‌کنند و عامل اصلی موفقیت خودش و کسب و کارش است.اگر می‌خواهید به این جایگاه برسید این ویژگی‌ها را در خودتان تقویت کنید:

  از خودتان انتظار داشته باشید. البته انتظارات معقول و در حد توان و نه غیرواقعی. ضمن اینکه شما باید از کارمندان‌تان هم برای انجام بهتر کارها و به نتیجه رساندن اهداف مجموعه انتظارات معقول داشته باشید. البته یادتان باشد از قبل این انتظارات را برای آنها توضیح دهید. ناآگاهی آنها از توقعات شما کار را پیش نمی‌برد.

  کدام کسب و کار را سراغ دارید که دچار بحران نشود؟ پس هنگام بروز بحران‌ها و مشکلات به جای ناراحتی و عقب نشینی به این مشکلات به چشم فرصتی نگاه کنید که می‌تواند توانایی شما را بالاتر ببرد و اشتباهات شما را اصلاح کند و باعث شود شما و کارمندان‌تان قوی‌تر و کارآزموده‌تر شوید.

خشک و جدی بودن عامل موفقیت در مدیریت نیست. شما باید بلد باشید  هنگام پیروزی‌ها خوشحالی‌تان را نشان دهید و از کارمندان‌تان تشکر کنید و اگر هم مشکلی پیش آمد در حد معقول و مناسب ناراحت باشید. شما انسان هستید و احساساتی انسانی دارید که باید آنها را بروز دهید نه اینکه از خودتان تصویر فردی خشک و بی‌احساس برای کارمندان‌تان بسازید، البته در این احساسات زیاده روی نکنید  خودرای نباشید. شما همه چیز را نمی‌دانید پس لازم است گاهی مشورت کنید و کمک بگیرید. افرادی مورد اعتمادی داشته باشید که در موارد این چنینی بتوانید از آنها کمک بگیرید

شما باید مشکلات را پیش‌بینی کنید نه اینکه هنگام بروز آنها دیگران را مقصر بدانید  و برای حل مسأله بقیه را در مخمصه بگذارید. کارمندان به شما به چشم کسی نگاه می‌کنند که راه حل‌های مناسب را می‌داند. اگر راهکارهای شما مؤثر نبود می‌توانید با کسی که مسئول این مشکل بوده صحبت کنید و بخواهید در حل مسأله همکاری کند.  شما از اول مدیر نبوده اید پس یادتان نرود کارتان را کجا آغاز کرده اید. اگر این نکته را فراموش کنید همیشه نگاه‌تان به کارمندان نگاهی از بالاست که آنها را سرخورده ، دلزده  و از شما دور می‌کند.

 تیم کاری‌تان را باید طوری هدایت کنید که فکر نکنند برای شما کار می‌کنند.رفتارتان باید به شکلی باشد که فکر کنند در مسیر موفقیت مجموعه همراه شما هستند.  فقط به هدف‌های خودتان فکر نکنید. شما باید به روحیه، ارتقای شغلی و پیشرفت کارمندان‌تان هم فکر کنید و راهکارهایی برایش داشته باشید.

 

دیدگاه تان را بنویسید