اخذ مجوز، مهمترین چالش کارآفرینان ایرانی

کارآفرین برتر زنجانی گفت: کارآفرینان ایرانی با مشکلات متعددی مواجه هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مرتضی رسولی کارآفرین برتر زنجانی که سال 94 در حوزه کشاورزی، کارآفرین برتر کشوری شده بود، گفت: کارآفرینان ایرانی از دسترسی نداشتن به بازارهای مالی و تجاری جهانی رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه کارآفرینان با چالش‌های متعددی مواجه‌اند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی کارآفرینان، اخذ مجوزهای قانونی دست و پا گیر و گسترده است که هم تعدادشان بسیار زیاد است و هم فرآیند اخذ پیچیده‌ای دارند. تخصیص نگرفتن به موقع سرمایه به کارآفرینان نیز معضل دیگری است که نقش قابل توجهی در شکست طرح‌های کارافرینی ایفا می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که کارآفرینان ایرانی از تامین نشدن به موقع مواد اولیه مورد نیاز برای تولیدات خود رنج می‌برند، افزود: دولت تدبیر و امید برای دسترسی کارآفرین به بازارهای جهانی، چند طرح تصویب کرده ولی هنوز به صورت کامل عملیاتی نشده است. علاوه بر این، متاسفانه کارآفرینان به دانش و تکنولوژی‌های تجاری و تولیدی روز جهان دسترسی ندارند و این یکی از کلیدی‌ترین مشکلات ما در عرصه تولید است.

رسولی تصریح کرد: متاسفانه برخی مسئولان کلیدی، تاثیرگذار و تصمیم‌گیرنده نیز از تکنولوژی‌های روز دنیا بی‌اطلاع‌اند و همین مسئله باعث می‌شود که طرح‌های نوین را رد کنند. علاوه بر این، مسئولان ما به جوانان اعتماد ندارند و تا زمانی که شرایط اخذ تسهیلات به همین پیچیدگی باشد، هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که حامی کارآفرینان است.

این کارآفرین برتر با تاکید بر این‌که باید راهکارهای دسترسی به تکنولوژی روز دنیا در حوزه کشاورزی، خدمات و صنعت را پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: فرآیند صدور مجوزهای قانونی بسیار پیچیده است و باید برای عبور از این بحران، راهکارهای اصولی پیشنهاد شود. دولت نیز باید راهکارهای خود را برای ارزان‌تر کردن تسهیلات بانکی و آسان‌تر کردن فرآیند اخذ آن‌ها ارائه دهد.

رسولی با تاکید بر این‌که برای اخذ موافقت اولیه از مسئولان برای اجرای طرح خود، دو سال است که دوندگی می‌کند، خاطرنشان کرد: نیروگاهی با سیکل ترکیبی را طراحی کرده‌ام که می‌تواند بدون نیاز به آب و بازدهی بالای 90 درصد، به تولید مواد غذایی و گیاهی بپردازد و در چالش کنونی منابع آب، نیاز کشور را برای عبور از بحران مواد غذایی تامین کند.

منبع: ایسنا

 

دیدگاه تان را بنویسید