به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز یکشنبه در ایین معارفه الله کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: در طول 5 سال دولت تدبیر و امید، افزون بر 2 هزار و 9طرح در این استان با 35 هزار میلیارد ریال هزینه در بخش دولتی بهره برداری شده است.
به گفته وی، در طول دولت تدبیر نیز 317 طرح با سرمایه گذاری 30 هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در هفته دولت بیش از 240 طرح عمرانی با افزون 2 هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که از سوی بخش خصوصی نیز 57 طرح با سرمایه گذاری 290 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
به گفته وی، یکی از نیازهای استان چهارمحال و بختیاری حضور بخش خصوصی در طرحهای عمرانی و زیربنایی است و باید زمینه حضور سرمایه گذاران فراهم شود.
وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در نرخ مشارکت رتبه نخست کشور را دارد افزود: این نرخ مشارکت که بین سنین 10 تا 24سال را شامل می شود، در این استان حدود 44 درصد جمعیت معادل 440هزار نفر است، که در هیچ استانی به این اندازه نرخ مشارکت بالا نیست.
به گفته وی،این نرخ مشارکت باعث افزیش نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری شده است.
وی سهم این استان از بودجه های عمرانی را بیش از 5 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : این در حالی است که اعتبار جاری استان با احتساب یارانه ها حدود 20هزار میلیارد ریال برآورد می شود.
به گفته وی، مسوولان اجرایی باید ارتباط گسترده ای با مردم داشته باشند و کسانی که تربیون در اختیار دارند در خصوص اعتبارات دولت و ایجاد توقع براساس این اعتبارات تبیین گری کنند.
معاون جدید امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: باید برای جذب سرمایه گذار در این استان ظرفیت سازی شود.
الله کرم نصیری، ظرفیت هم استانی های شاغل در کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس را برای استان مهم دانست و افزود: با برنامه ریزی مدون زمینه جذب این سرمایه گذاران را می توان در استان فراهم کرد.
وی سند آمایش استان را به عنوان یک قانون برای اجرای طرحهای اقتصادی مهم ارزیابی کرد و گفت: این سند در شهرستان ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست از خدمات ملک محمد قربانپور سرپرست معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری قدردانی شد و حکم وزیر به معاون جدید ابلاغ شد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.