برات قبادیان روز سه شنبه در جمع مسئولان و مدیران مراکز فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری، سرمایه گذاری در بخش آموزش نیروی انسانی و توسعه پایدار هر کشوری را مهم و اساسی دانست و در عین حال افزود: این سرمایه گذاری در ایران، هزینه عنوان می شود.
وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در ایران براساس استانداردهای بین المللی با دیگر کشورها فاصله زیادی دارد ، تصریح کرد: آموزش های فنی و حرفه ای حلقه مفقوده هرم توسعه منابع انسانی است.
به گفته وی، ایران در آموزش نظری و عالی رتبه 16 دنیا را دارد، اما در حوزه آموزش فنی و حرفه ای که در توسعه منابع انسانی مهم است و علم را به ثروت تبدیل می کند، با میانگین دنیا فاصله دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در مراکز آموزش عالی و همچنین بخش های مختلف صنعت و صنوف نیازمند تغییر نگاه اساسی هستیم.
به گفته وی، تغییرات علم و فناوری لحظه ای است و ماندگاری بنگاه های اقتصادی و رقابت پذیری این بنگاه ها نیازمند فناوری و به روز شدن است.
قبادیان افزود: دانشگاه ها هم اکنون به دانشگاههای آموزش محور، پژوهش محور و کارآفرین تبدیل شده است تا با ارائه رساله ها و پایان نامه های مساله محور و تقاضا محور، مشکلات و مسائل جامعه را رفع کنند.
وی با اشاره به جمعیت 80 میلیون نفری ایران گفت: 5 میلیون نفر از این جمعیت دانشجو هستند که سرمایه گذاری در حوزه آموزش جوانان و دانشجویان از ضروریات است.
قبادیان افزود: در کشور موسسات و مراکز آموزشی زیادی فعال هستند که باید دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی، کابردی ادغام شده تا تربیت نیروی انسانی را در مقطع فوق دیپلم آموزش داده و افرادی متخصص تربیت تا بیکاری در جامعه رفع شود.
وی گفت: با ارائه آموزش های فنی و آموزش در این مراکز، جوانان بسیاری جذب بازار کار می شوند.
قبادیان در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون 6 میلیون واحد صنفی در کشور فعال است، افزود: آموزش واحدهای صنفی یکی از برنامه ها و سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت است که سال گذشته 11 میلیون نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای در این مراکز ارائه شد.
وی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه هر 4 سال یکبار باید نیروهای کار واحدهای صنعتی و صنفی آموزش های جدید فرا بگیرند.
در این نشست مدیران مراکز آموزش فنی و حرفه ای بخش خصوصی ، مسئولان دانشگاه و مدیران فنی و حرفه ای استان بر توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در بخش های مختلف تاکید و مشکلات و کاستی های را بیان کردند.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.