به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه شهرکرد، حجت الاسلام محمد علی نکونام در آیین مرحله توسعه مسجد امام حسن علیه السلام شهرکرد افزود:مردم امروز این مساله را می دانند که مراکز دینی، مساجد، حسینیه ها، حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی به دولت ها وابسته نیستند بلکه به مردم و خیرین وابسته است.
وی تصریح کرد: مردم خیر و علاقه مند نیز ذخیره آخرت می خواهند و می دانند بهترین ذخیره برای آخرتشان، ساخت مساجد است.
نکونام افزود: انسان ها از دنیا می روند، ولی این مساجد است که ماندگار باقی می مانند و مردم در آن نماز می خوانند و عبادت می کنند و آثار و برکات و ثوابش برای آن کسانی است که در این راه قدم برداشته اند.
نکونام اضافه کرد: توسعه مسجد در شهرکرد از دو جهت لازم و ضروری است، یکی اینکه این مکان مردم مسجدی دارد و مساله دوم اینکه، اینجا در مسیر راه مسافران قرار دارد و مرکز استان نیز یک شهر توریستی و گردشگری است و رفت و آمد در آن زیاد است.
به گفته وی، از این رو وجود چنین مساجدی آبروی مرکز استان و خدمت رسانی به گردشگران محسوب می شود، لذا ساخت این مسجد نیز به گردشگر و مسافرین و مردم خدمت رسانی می کند.
به گزارش ایرنا،علمیات اجرایی توسعه مسجد امام حسن(ع) شهرکرد واقع در دروازه سامان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد آغاز شد.
هم اکنون بیش از یک هزار مسجد در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.