به گزارش ایرنا، مسعود سلیمانی روز سه شنبه در نشست مجمع انتخاب رئیس هیات اسکواش چهارمحال و بختیاری افزود: براساس این تفاهمنامه ، به ورزشکاران اسکواش باز ایران که قصد ایجا سالن اسکواش را دارند تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قمیت اختصاص خواهد داد.
به گفته وی، این تفاهمنامه در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان به اسکواش بازان برای دایر کردن سالن اسکواش پرداخت می شود.
وی گفت: در همین زمینه تفاهمنامه ای نیز با شهرداری ها برای اختصاص زمین برای ایجاد سالن های اسکواش منعقد خواهد شد.
رییس فدراسیون اسکواش گفت: اسکواش ایران به یکی از قدرت های بزرگ آسیا تبدیل شده و شانس زیادی برای کسب مدال در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا دارد.
وی به اعزام 5 اسکواش باز ایران به بازی های اسیایی جاکارتا برای نخستین بار اشاره کرد و
گفت: اردوهای تیم ملی اسکواش در مجموعه ورزشی انقلاب انجام می شود و دو اسکواش باز خانم و سه ورزشکار مرد به مسابقات اعزام می شوند.
رئیس فدراسیون اسکواش جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون در این فدارسیون سه رشته اسکواش ، راکت بال و پدل فعال است و چهارمحال و بختیاری نیز برای ایجاد سالن های ورزشی اسکواش می تواند از ظرفیت شهرداری ها استفاده کند.
سلیمانی افزود: چهارمحال و بختیاری به دلیل ارتفاع از سطح دریا می تواند اردوبام تیم ملی اسکواش در رده های سنی مختلف باشد.
به گزارش ایرنا،در این نشست احسان فروزنده به عنوان رئیس هیات اسکواش چهارمحال و بختیاری به مدت 4 سال انتخاب شد.
به گزارش ایرنا، واژه اسکواش به معنای فشردن است و صدای برخورد توپ به دیوار صدایی را تداعی می کند که شبیه اسکواش است و از اینرو نام این رشته ورزشی را اسکواش گذاشته اند و معادل نام ایرانی آن کوبان است.
اسکواش از قدیمی ترین نوع خانواده ورزش های راکتی است که سرعت ، قدرت ، استقامت ، انعطاف پذیری ، چابکی و توان ویژگی این رشته است.
به زمین بازی اسکواش کورت (court)گفته می شود و در دو نوع انفرادی (2 نفره ) و دوبل ( 4 نفره ) بازی می شود و هر کورت شامل 4 دیوار است که ورزشکاران می توانند در داخل اتاقکی شیشه ای بازی کند.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.