به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ، شهرام احمدی اظهار داشت: با توجه به فصل زادآوری پرندگان در کنار تشدید پایش و نظارت مأموران یگان حفاظت محیط زیست، سیستم مانیتورینگ تالاب گندمان و چغاخور فعال است.

وی در ادامه افزود: از سیستم پایش آنلاین برای جلوگیری از تخلفات احتمالی و نظارت بیشتر بر فعالیت انسانی و بررسی وضعیت پرندگان در تالاب گندمان و چغاخور در کنار نظارت و پایش محیط بانان استفاده می کنیم.

احمدی عنوان کرد: اندازه گیری آنلاین پارامترهای اکوسیستمی این تالاب توسط سیستم های مانیتورینگ انجام میشود.

ایستگاه پایش آنلاین یک سری اطلاعات کمی و کیفی تالاب را در اختیار قرار می دهد، از سیستم های به روز و مکانیزه است که به صورت وایرلس اطلاعات را ذخیره و در زمان های طولانی در اختیار متقاضی قرار می دهد که می توان با استفاده از این داده ها تغییرات را در تالاب ها مشاهده کرد.

وی پرندگان موجود در تالابهای منطقه را ازخانواده کشیم های کوچک و بزرگ، اگرت، اردک سانان، آبچلیک، حواصیل و خروس کولی ذکرکرد و افزود: پرندگان مهاجر از منطقه سیبری و کشورهای آسیای میانه و استانهای شمالی کشور به تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان مهاجرت کرده اند و تا اواخر تابستان در این تالاب ها بسر می برند.

احمدی در پایان تصریح کرد: تالاب های بین المللی و مطرح استان، سالانه پذیرای افزون بر 150 هزار پرنده از گونه های مختلف است.
گفتنی است: تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان در 65 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 919167
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.