به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز چهارشنبه در نخستین ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری در سال جاری تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی، روسای دانشگاه ها و فرمانداران شهرستان های 9 گانه استان موظفند مشاور جوان داشته باشند.
وی افزود: همچنین فرمانداران شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری باید نسبت به معرفی یک بخشدار جوان توانمند اقدام کنند.
عباسی تصریح کرد: معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز باید فردی جوان باشد.
وی یادآور شد: فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه اشتغال در چهارمحال و بختیاری اشتغال جوانان را به سمت و سوی بخش خدمات هدایت کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بخش صنعت و کشاورزی مانند گذشته اشتغالزایی بالایی ندارد و بیشتر امور به سمت و سوی حوزه خدمات هدایت شده است.
وی گفت: اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان برنامه های پیشنهادی خود را در خصوص کمیته های تخصصی این ستاد به دبیرخانه اعلام کنند.
وی تاکید کرد: تکمیل و بهره برداری از خانه جوانان چهارمحال و بختیاری و سپردن آن به سازمان های مردمنهاد استان اولویت دارد.
عباسی افزود: محدود کردن جوانان در حوزه های مختلف باید اصلاح و زمینه افزایش اعتماد عمومی به آنان فراهم شود.
وی تصریح کرد: تقویت بخش خصوصی و سپردن امور قابل واگذاری به این بخش جزو مهمترین اولویت های مسئولان چهارمحال و بختیاری است.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم اینک 39 سازمان مردمنهاد جوانان در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی، علمی و پژوهشی زیر نظر این اداره کل در استان فعالیت دارد.
حمید کریمی اظهار کرد: امسال برای اجرای مطلوب برنامه های ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری هشت کمیته آسیب های اجتماعی، اشتغال، ازدواج و تعالی خانواده، هویت، اوقات فراغت، مشارکت های اجتماعی، فضای مجازی و پیگیری مصوبات سفر پیشنهاد شده است.
وی یادآور شد: مسئولیت این کمیته ها به ترتیب بر عهده ادارات کل بهزیستی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، امور بانوان و خانواده استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، امور اجتماعی و فرهنگی استانداری پلیس فتا و ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
به گزارش ایرنا، براساس نتیجه سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 از مجموع 947 هزار و 763 نفر جمعیت چهارمحال و بختیاری 246 هزار و 921 نفر برابر 26 درصد جمعیت جوان 15 تا 29 ساله هستند.
هم اینک 1.2 جمعیت جوان کشور در چهارمحال و بختیاری است.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.