HSE مخفف کلمات بهداشت، ایمنی و محیط زیست بوده و استانداردی است که بر اساس آن ارزیابی در محورهای محیط زیست، سلامت و ایمنی کارگاه ساختمان های در حال ساخت صورت می پذیرد.
قاسم قاسمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در نخستین جشنواره نشان تعالی HSE وزارت راه و شهرسازی، این اداره کل موفق به دریافت تندیس این جشنواره و 2 لوح تقدیر برای اجرا و رعایت مقررات ملی ساختمان شد.
وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در نتایج ارزیابی های مستمر دفتر مقررات ملی ساختمان این وزارتخانه و بر اساس شاخص های تدوین شده در زمینه ارتقای رعایت مقررات ملی ساختمان همراه با بهره وری و حفظ سرمایه های ملی به عنوان اهداف قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به عنوان دستگاه برتر در بین استان های منطقه 2 شامل اصفهان، ایلام، لرستان، خوزستان، مرکزی و یزد معرفی شده است.
قاسمی ادامه داد: این ارزشیابی در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان با هدف افزایش کیفی ساخت و سازها در چهار سال اخیر در استان و تعداد بازدیدهای صورت گرفته از پروژه های ساختمانی در حال احداث انجام شد.
وی بیان کرد: گروه نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی استان تاکنون بیش از 2 هزار ساختمان در دست ساخت را به صورت مستمر بازدید و تخلفات صورت گرفته را از طریق اداره نظام مهندسی و کنترل ساختمان به مراجع نظارتی و صدور پروانه اعلام کرده است.
قاسمی ادامه داد: با نظارت مستمر بر فعالیت و عملکرد ناظران ساختمانی، متخلفان در این حوزه نیز به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان معرفی شده اند.
به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره نشان تعالی سلامت ایمنی،محیط زیست (HSE) با هدف ترویج و اشاعه مقررت ملی ساختمان، ارتقای دانش، فرهنگ و توان عملیاتی پیمانکاران به عنوان مجریان پروژه های ساختمانی، هفته جاری در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.