به گزارش ایرنا، فرامرز شاهین روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: مرد میانسال ساکن محله فرهنگیان شهرکرد شامگاه سه شنبه پس از ایست قلبی ، علائم حیاتی خود را از دست می دهد.
وی ادامه داد: این حادثه به سرعت از سوی خانواده فرد به اورژانس اطلاع داده می شود و بلافاصله یک آمبولانس به همراه 2 تکنسین به محل حادثه اعزام می شوند و با انجام عملیات احیای قلبی و ریوی پیشرفته، قلب بیمار دوباره شروع به تپیدن کرد.
شاهین خاطرنشان کرد: کارشناسان فوریتهای پزشکی بیمار را برای ادامه درمان به بیمارستان هاجر شهرکرد منتقل کردند.
به گزارش ایرنا، تکنسین های مرکز فوریت های پزشکی چهارمحال و بختیاری در 11ماهه امسال به بیش از دو هزار ماموریت دورن شهر و برون شهری اعزام شدند.
ایست قلبی،‌ متوقف شدنِ ناگهانی و غیرمنتظره‌ی عملکرد قلب، تنفس و هوشیاری است که ایست قلبی به طور معمول نتیجه‌ی اختلال الکتریکی در قلب است که عمل پمپاژِ آن را مختل و رسیدن جریان خون را به سایر اندام‌ها متوقف می‌کند.
ایست قلبی، اورژانسی است و اگر سریع مورد درمان قرار نگیرد، باعث مرگ ناگهانی می‌شود، اما با مراقبت‌های پزشکیِ سریع و مناسب، ممکن است فردی که دچار این عارضه شده است، زنده بماند.
انجام احیای قلبی ریوی (CPR)، درمان با دستگاه شوک یا حتی تنها فشار روی سینه، می‌توانند شانس زنده ماندن را تا رسیدنِ اورژانس، افزایش بدهند.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.