در برگزاری این کنفرانس علمی سه روزه، روسای انجمن فوتونیک ایران و جمعی از اساتید و دانشجویان رشته های فیزیک، مخابرات و الکترونیک کشور حضور دارند.
دبیر کمیته علمی بیست و چهارمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران در آیین افتتاحیه این کنفرانس اظهار کرد: از 330 مقاله ارسالی به دبیرخانه، 265 مقاله برای ارائه در این کنفرانس پذیرفته شد که از این تعداد 93 مورد به صورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارائه می شود.
حمید لطیفی، اپتیک غیرخطی، اپتیک کوانتومی، اپتیک جو و سنجش از دور، اپتیک هندسی و مهندسی اپتیک فیبر نوری، نوری آلی و پلیمری، نوری نیم رسانا، بیوفوتونیک، پلاسما، طیف نگاری، لیزرهای نیم رسانا، لیزرهای حالت جامد، سلول های خورشیدی، تصویربرداری- هولوگرافی و نانوساختارها و نانو ذرات نوری را از محورهای این کنفرانس برشمرد.
دبیر کمیته اجرایی کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران نیز اظهار کرد: با توجه به اهمیت و کاربرد این علم در تکنولوژی پیشنهاد کرد از آن جایی که 21 اکتبر با عنوان روز جهانی فوتونیک نامگذاری شده است، گنجاندن این روز در تقویم ایرانی از سوی متولیان امر پیگیری شود.
به گزارش ایرنا، این کنفرانس به مدت تا 12 بهمن ماه در دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد دایر است.
فوتونیک با رشته هایی نظیر فیزیک، مخابرات و الکترونیک مرتبط است و در زمینه های لیزر درمانی، کامپیوتر، الکترونیک، مخابرات و تلفن های همراه، سلول های خورشیدی، زیست شناسی، تلسکوپ های نوری و زمینی، بهینه سازی تصاویر و اغتشاشات جوی کاربرد فراوان دارد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 850485
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.