حمیدرضا دانش شهرکی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، وسعت باغ های میوه این استان را افزون از 38 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: بخشی از این باغات موجود استان با توجه به فرسوده و کهن بودن بنیه درختان، در برابر آفت باغی ضعیف و آسیب پذیر است.
وی وجود 8 هزار هکتار باغ بصورت نهال در استان را یادآور شد و گفت: با بارور شدن این میزان، سطح باغات افزایش چشمگیری در کمیت و کیفیت محصولات تولیدی بهره برداران خواهد داشت.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، میزان محصول برداشت شده از باغ های استان در سال جاری را 182 هزار تن عنوان کرد و تصریح کرد: در صورت اصلاح و احیاء باغ های قدیمی و کم بارده، برداشت محصول تا 35 درصد افزایش می یابد.
دانش از اجرای طرح آبیاری نوین (قطره ای) در 17 هزار هکتار از باغ های استان خبر داد و تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه، این باغ ها زیرپوشش آبیاری نوین قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیر کشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.