به گزارش ایرنا، سید احمد مرتضوی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی افزود: از این میزان 1.2 میلیارد ریال کمک نقدی و 12 میلیارد ریال کمک غیرنقدی بوده است.
وی گفت: 12 خودرو با 50 امدادگر طی این مدت به محل حادثه اعزام شد و پس از آن نیز 150 نیروی امدادی در شهرستان اسلام آباد به یک هزار و 452 خانوار زلزله زده خدمات رسانی کردند.
وی ادامه داد: با وجود گذشت 40 روز از زلزله کرمانشاه همچنان از 40 پایگاه مستقر در سطح استان کمک های نقدی و غیرنقدی جذب و آماده ارسال شده است.
مرتضوی تصریح کرد: همچنین نوجوانان و جوانان آسیب دیده بازمانده در زلزله کرمانشاه در شهرستان ثلاث باباجانی این استان از خدمات حمایتی و آموزشی تیم های سحر (ساماندهی حمایت روانی بازماندگان از حوادث) بهره مند شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری در ادامه از فراهم سازی زیرساخت های پایگاه امداد هوایی استان خبر داد و گفت: با تکمیل زیرساخت ها امید است تا اردیبهشت سال آینده، این پایگاه به بهره برداری برسد.
مرتضوی با بیان اینکه آمادگی لازم برای مقابله با حوادث طبیعی در استان وجود دارد، تصریح کرد: 13 گسل فعال در استان وجود دارد که این مساله می طلبد تا با همکاری دستگاه های مختلف آمادگی مقابله با حوادث احتمالی را ایجاد کنیم.
به گزارش ایرنا، زلزله کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و طبق برآورد اولیه ، 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.
از زمان ابتدای اعلام وقوع زلزله در استان کرمانشاه تیم های تخصصی امداد و نجات هلال احمر چهارمحال و بختیاری و کمک های نقدی و غیر نقدی مردمی این استان برای آسیب دیدگان زلزله به استان کرمانشاه ارسال شد.
پنجم دی ماه، سالروز زلزله بم به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.