شهرام احمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محیط بانان در جریان گشت و کنترل شبانه در این منطقه، متخلفان را در ساعت 5 بامداد امروز (دوشنبه) دستگیر و از آنان 6 قبضه سلاح و 2 قطعه پرنده شکار شده کشف و ضبط شد.
وی اظهار کرد: متخلفان به همراه سلاح ها و 30 عدد فشنگ مکشوفه و لاشه 2 قطعه فاخته جنگلی پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی شد.
احمدی افزود: براساس بند 'الف' ماده 6 قانون 'مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز'، به حبس از 91 روز تا 6 ماه و با جزای نقدی تا سقف 20 میلیون ریال محکوم خواهند شد.
به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده هلن با وسعتی بیش از 40 هزار و 231هکتار در شهرستان های اردل و لردگان از توابع استان چهارمحال و بختیاری واقع شده و فاصله این منطقه تا شهرکرد نزدیک به 110 کیلومتر است.
این منطقه در سال 77 براساس تصمیم شورای عالی حفاظت محیط زیست مبنی بر حفاظت از 10 درصد جنگل های کشور انتخاب و در سال 78 تصویب و در سال 1389 از طریق اداره کل منابع طبیعی استان به اداره حفاظت محیط زیست استان چهارمحال وبختیاری تحویل شد.
بیش از 30 هزار هکتار از منطقه هلن، جنگل و مابقی به صورت مرتع است که پوشش گیاهی غالب این منطقه بلوط غرب، گز، بادام ، ارژن، گون، بنه، کلخونک، زالزالک، شکر تیغال، دافنه است.
گونه های جانوری این منطقه نیز گرگ، روباه، گراز، خرس قهوه ای، خرگوش، کل، کبک، کبوتر جنگلی، زاغ نوک قرمز، دلیجه، زاغی، کلاغ، عقاب طلائی، لاک پشت آبزی و افعی است.
خبرنگار: سمیه پناهنده**انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.