به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد افزود: حضور 20 تا 30 میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین باعث اتحاد و همدلی جهان اسلام و تشیع شده و این دشمنان را به هراس انداخته است.
وی گفت: این ابتدای راه است و امیدواریم این جمیعت به 100میلیون و میلیاردها نفر هم برسد.
خطیب جمعه شهرکرد به دهه پایانی صفر اشاره کرد و گفت: دهه آخر صفر که از اربعین تا سالروز شهادت امام رضا (ع) است باید به یک دهه جریان ساز تبدیل شود.
وی همچنین افزود: در یمن جبهه مقاومت در برابر نسل کشی و کودک کشی و تهاجم آل سعود ایستادگی کرده است و حتی 'منصور هادی' نوکر آل سعود، مجبور به بازگشت به عربستان شد.
امام جمعه شهرکرد گفت: دشمنان در منطقه روز به روز ضعیف تر شده اند و جبهه مقاومت در برابر همه توطئه های دشمنان ایستاده اند.
وی همچنین هفته وقف را یادآور شد و گفت: بهترین کار برای آخرت وقف اموال است و این در اسلام بسیار مورد تاکید قرار دارد و امید است فرهنگ وقف در بین همه مردم فراگیر شود.
نکونام هفته کتاب و کتابخوانی را مورد تاکید قرار داد و خواستار توسعه فضای کتابخانه ای در تمامی نقاط استان شد و گفت: بزرگترین تنبلی برای انسان دوری از کتاب است و باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سبد خانوارها قرار گیرد و کتابخانه ها در همه روستاها و شهرها فعال شود.
وی به روز کاهش دیابت اشاره کرد و گفت: افرادی که دچار دیابت هستند باید یاری شوند، چرا که زندگی طاقت فرسای دارند و در این بین دیابت یک تهدید جدی برای افراد در جامعه است.
به گزارش ایرنا، ائمه جمعه سراسر چهارمحال و بختیاری نیز با تقدیر از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین حسینی بر برپایی باشکوه آیین های عزاداری دهه پایانی ماه صفر تاکید کردند.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشار:جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.