به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی نکونام روز دوشنبه در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری در محل دائمی نمایشگاه های شهرکرد افزود:این پالایش باید از سوی متولیان فرهنگی دنبال شود و این پالایش باید در تراز جمهوری اسلامی ایران باشد.
به گفته وی، این پالایش محدودیت و سد کردن فرهنگ نیست بلکه مسیری برای دسترسی به کتاب های تعالی بخش و فرهنگی است.
امام جمعه شهرکرد با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام با یادآوری دعای از صحیفیه سجادیه یادآور شد: دعای بیستم این کتاب،سبک زندگی را به انسان نشان می دهد که همان مکارم اخلاق است و این با استقلال علمی و صنعتی منافاتی ندارد.
نکونام یادآور شد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در جامعه به تعالی برسد و کتاب و کتابخوانی در راستای جامعه ایمانی باشد.
وی با بیان اینکه نرخ کتابخوانی باید افزایش یابد گفت: کتاب و کتابخوانی باید در جامعه جدی گرفته شود و در همه شهرستان به دلیل اینکه ظرفیت کتاب و کتابخوانی وجود دارد، این مساله تقویت شود.
معاون استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت:فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از آموزش و پرورش آغاز شود چرا که نقش مهمی در زندگی کودکان خواهد داشت.
سیامک سلیمانی دشتکی افزود:ایجاد نمایشگاه کتاب به دلیل ارائه تازه های نشر از اهمیت بالایی در مدیریت فرهنگی برخوردار است و رسانه ها بر روی نمایشگاه کتاب تمرکز بیشتری داشته باشند.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری با حضور 400ناشر در 200غرفه با 46هزار و 900 عنوان کتاب روز دوشنبه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهرکرد گشایش یافت.
خبرنگار : محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.