مصطفی هادیپور درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین  اظهار داشت: از مجموع پرونده‌های ارسال شده به سازمان مرکزی تعداد 5 فقره شامل درخت گردوی گهرو، درخت گردوی بلداجی، مجموعه درختان امام‌قیس، مجموعه درختان گردوی شریف‌آباد هیرگان و مجموعه درختان چنار گردوعلیا ثبت قطعی و تعداد 3 فقره پرونده از قبیل غار آقاسید عیسی، تنگ درکش‌‌ورکش و درخت بلوط میهه با انجام اصلاحات پذیرفته شد.

وی بیان داشت: تاکنون کل آثار ثبت‌شده در زمینه میراث ملموس(طبیعی) استان چهارمحال‌وبختیاری 17 اثر بوده که از ابتدا تا پایان دولت دهم 4 فقره پرونده و در دولت یازدهم و دوازدهم 13 فقره پرونده برای ثبت در فهرست آثار ملی پذیرفته‌شده که این تعداد رشد 300 درصدی در ثبت آثار ملی طبیعی استان را نشان می‌دهد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: در سال جاری این معاونت موفق به تائید و ثبت هشت اثر طبیعی از این استان در فهرست آثار ملی شده‌است.

هادی‌پور تصریح کرد: برنامه این اداره‌کل تهیه و ارسال تعداد 6 فقره پرونده تا پایان سال جاری است و هدف از تلاش برای ثبت این آثار، حفاظت از آن‌ و ماندگاری برای نسل‌های آینده، اطلاع‌رسانی به گردشگران در راستای جذب بیشتر گردشگر و فرهنگ‌سازی برای حفاظت از آن است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 762317
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.