به گزارش ایرنا،شهرک توریستی شیدا در منطقه گردشگری شیدای بن به عنوان یکی از اصلی ترین نقاط جذب گردشگر در چهارمحال و بختیاری در دست ساخت است و بخشی از آن مشرف به دریاچه سد زاینده رود است.
' کنسرسیوم ' به مشارکت چند شرکت یا سازمان در بخش اقتصادی گفته می شود که سرمایه گذاری مشترکی را بر روی یک طرح واحد انجام می دهند.
استاندار چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه در آئین بهره برداری از شبکه داخلی برق شهرک تفریحی توریستی شیدا در شهرستان بن تاکید کرد:نبود اعتبار و منابع مالی باعث کندی در روند اجرایی احداث شهرک تفریحی توریستی شیدا شده است که براساس توافق به عمل آمده با پیمانکار قرار شد تا در ازای دریافت زمین نسبت به تامین زیرساخت ها در این مجموعه اقدام شود.
وی یادآور شد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز به تازگی موافقت اصولی احداث شهرک تفریحی توریستی شیدا را صادر کرده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری ایجاد کنسرسیوم و مشخص شدن متولی خاص برای شهرک تفریحی توریستی شیدا را ضروی اعلام و اظهار کرد:با تکمیل و بهره برداری از این مجموعه وضعیت گردشگری منطقه متحول می شود.
وی با اشاره به بهره برداری از شبکه داخلی برق شهرک تفریحی توریستی شیدا در شهرستان بن افزود: عملیات اجرایی احداث این شهرک گردشگری از پیشرفت قابل توجه و مطلوبی برخوردار است.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: هم اینک زیرساخت های شهرک تفریحی توریستی شیدا شامل آب، برق و گاز آماده و زمینه حضور سرمایه گذاران در آن فراهم است.
فرماندار شهرستان بن نیز گفت: برای بهره برداری از شبکه داخلی برق شهرک تفریحی توریستی شیدا 25 میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی هزینه شد.
کمال اکبریان چالش تری اظهار کرد: شبکه داخلی برق شهرک تفریحی توریستی شیدا به طول 22 کیلومتر شامل 17 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و پنج کیلومتر شبکه فشار قوی است.
وی یادآور شد: با بهره برداری از این طرح برق 400 واحد ویلایی شهرک تفریحی توریستی شیدا تامین شد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از محل طرح انتقال آب بن – بروجن 38 لیتر بر ثانیه به شهرک تفریحی توریستی شیدا اختصاص می یابد.
قاسم شهبازی اظهار کرد: شهرک تفریحی توریستی شیدا به وسعت دو هزار هکتار در شهرستان بن و در حاشیه رودخانه زاینده رود احداث می گردد.
شهبازی افزود: در شهرک تفریحی توریستی شیدا علاوه بر احداث ویلا، مجتمع های رفاهی، تفریحی و ورزشی نیز پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری به سرعت در حال تبدیل به قطب گردشگری کشور است.
شهرک تفریحی توریستی شیدا در 45 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری و در مجاورت سد و رودخانه زاینده رود واقع است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
/2097/7362
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.