سید نعیم امامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به ارزیابی های انجام شده براساس حجم مراجعات واحدهای تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری برای دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سال گذشته، امسال تقاضای دریافت تسهیلات بیش از مبلغ تعیین شده نیست اما در صورت مراجعه بیشتر محدودیتی نزد بانکها برای پرداخت وجود ندارد.
به گفته وی، برای امسال تعهد پرداخت 5 هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید، به طرح و واحدهای تولیدی در استان برنامه ریزی شده است.
امامی تصریح کرد: از این میزان 3 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 200 طرح و واحد برای تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش و 2 هزار و 600 میلیارد ریال نیز برای تجهیز و نوسازی 100 واحد و طرح تولیدی پرداخت می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سال گذشته 4 هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای واحدهای تولیدی و صنعتی در استان جذب شد.
بنابراین گزارش، تسهیلات رونق تولید در صورتی به طرح و واحدهای تعلق می گیرد که به واسطه آن حداقل 10 درصد اشتغال و 10 درصد میزان تولید افزایش یابد.
به گفته مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات حمایت از صنایع این وزارتخانه، امسال 300 هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید، به واحدهای تولیدی در کشور پرداخت می شود که 100 هزار میلیارد ریال از این تسهیلات برای تجهیز و نوسازی واحدهای تولیدی و مابقی برای تامین سرمایه در گردش و ثابت صنایع کوچک و متوسط پرداخت می شود.
یکهزار و 127 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.