به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین ، پرویز فتاح  در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از اهداف مهم ما در کمیته امداد، اعطای وام قرض الحسنه با شرایط آسان تر و در مدت زمان کوتاه تر بود و در همین راستا با همکاری بانک مرکزی موفق به کسب مجوز قرض الحسنه امداد ولایت با کارمزد 3 درصد شدیم.
وی ادامه داد: از آنجا که در پرداخت وام های ضروری و خرد به مددجویان از سوی بانک های عامل مدت طولانی تری طی می شد، با راه اندازی این صندوق، مشکل وام مددجویان به طور کامل برطرف شده و اینک هیچ صفی برای دریافت وام وجود ندارد.
فتاح تصریح کرد: بنای ما راه اندازی این صندوق در مراکز استانهاست و شعبه شهرستانی نخواهیم داشت.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، تامین مسکن را مهمترین نیاز مددجویان دانست و گفت: تا این مشکل برطرف نشود سایر خدمات کمیته امداد نمود پیدا نمی کند که در همین راستا تلاش می شود تا پایان امسال 80 هزار واحد مسکونی برای مددجویان احداث کنیم.
وی با ارزیابی مطلوب از خدمات کمیته امداد چهارمحال و بختیاری افزود: رشد سه برابری زکات فطریه این استان در سال گذشته نشان از اعتماد مردم به این نهاد است.
استاندار چهارمحال و بختیاری  گفت : همواره باید شرایطی فراهم شود تا برای همه مددجویانی که توانایی فعالیت دارند اشتغال ایجاد شود .

قاسم سلیمانی دشتکی نیز دراین نشست افزود: خودکفایی مددجویان کمیته امداد از مهم‌ترین اهدافی است که باید کمیته امدادامام خمینی(ره) با جدیت پیگیری کند و مددجویان را در مسیر فعالیت در کسب و کار قرار دهد.

وی تصریح کرد: هم اکنون 20 هزار میلیارد تومان به منظور اشتغال‌زایی 970 هزار نفر برای طرح‌های اشتغال فراگیر از محل صندوق توسعه ملی با سود 11 درصد اختصاص داده شده است که سهم این استان از این میزان اعتبار 842 میلیارد تومان است.

استاندار افزود: سال گذشته 14 هزار و 300 شغل در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد در صورتی‌که تعهد دستگاه‌های اجرایی ایجاد 11 هزار شغل بود.

سلیمانی دشتکی نرخ بیکاری در استان را 20.2 درصدو نرخ مشارکت اقتصادی را 40 درصد اعلام کرد و گفت: مدیران و مسئولان باید در کاهش نرخ بیکاری تلاش کنند.

استاندار با اشاره به افزایش جمعیت متقاضیان شغل در استان، تصریح کرد: به دلیل ورود افراد دهه 60 و 70 به عرصه کار جمعیت متقاضیان شغل افزایش یافته است.

سلیمانی دشتکی از تصویب اعتبار 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه روستایی در کشور خبر داد و گفت: حدود 100 میلیارد تومان از این میزان اعتبار به استان اختصاص می‌یابد که فرصتی مناسب برای دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی با اشاره به احداث زائرسرایی در مشهد مقدس برای استفاده مستضعفین استان، تصریح کرد: برای تکمیل این زائرسرا به مساعدت بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفین و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیاز است.

استاندار با اشاره به وجود دو هزار مددجوی فاقد مسکن مهر در استان، خاطرنشان کرد: مقرر شد ظرف سه سال آینده واحدهای مسکن مهر به دیگر افراد تحت پوشش این نهاد واگذار شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714409
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.