به گزارش ایرنا، سید حمید جمال الدینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در شهرکرد اظهار کرد: در این طرح که از نیمه دوم سال گذشته در کشور آغاز شده است، 15 مولفه ضروری که مردم باید در مواجه با حوادث و بلایای طبیعی بدانند توسط تسهیلگران این جمعیت به صورت حضوری و درب منازل مردم ، آموزش داده می شود.
وی افزود: در طرح خادم ، نیروهای آموزش هلال احمر 12 بار برای آموزش کمک ‌های اولیه و امدادی به منزل خانوارها مراجعه می‌کنند.
معاون آموزش، پژوهش و فناروی جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: آموزش‌ های طرح خادم برای هر خانوار یک میلیون ریال هزینه برای این جمعیت در بر خواهد داشت که جمعیت هلال احمر در راستای آموزش همگانی باید این اعتبار را در نظر بگیرد.
جمال ‌الدینی تصریح کرد: اجرای این طرح برای خانوار های ایرانی، 25 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از توان اعتباری جمعیت هلال احمر خارج است.
وی، از خیران و سازمان های مرتبط با فعالیت های اجتماعی و پزشکی مشارکت در اجرای این طرح را خواستار شد.
سخنگوی جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: ضریب آمادگی مردم در بلایای و حوادث به ویژه در استان های در معرض خطر مطلوب نیست.
جمال الدینی افزود: مطابق برنامه ریزی های انجام شده و اقدامات در دست اجرا پیش بینی می شود در 5 سال آینده شاخص آمادگی خانوار را حداقل به 3 برابر موجود برسد.
وی افزود: هم اینک 24 فرورند بالگرد در کشور فعال است که در سال های اخیر رشد 40 درصدی داشت.
به گزارش ایرنا،سخنگوی جمعیت هلال احمر برای بررسی مشکلات و توانمندی های جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرد.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار دهنده:محمود رئیسی
7361/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.