به گزارش ایرنا، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در این آیین با بیان اینکه یکی از سیاست‌های راهبردی دولت تدبیر و امید، توجه ویژه به عرصه فرهنگ است، افزود: معرفی و تکریم بزرگان عرصه علم و فرهنگ یکی از مهمترین وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
جواد کارگران ادامه داد: میرزا حبیب دستان بنی بنیانگذار دستور زبان فارسی است و باید نسبت به زنده نگه داشتن و شناساندن این ادیب بزرگ تلاش کرد.
یکی از مورخان پژوهشگران استان نیز در این همایش با بیان اینکه در مقدمه لغت نامه دهخدا میرزا حبیب به عنون فرد تاثیرگذار در دستور زبان فارسی معرفی شده افزود: آثار این نگارندهِ دستور زبان پارسی دارای ارزشهای ادبی و تحقیقاتی است.
بابک زمانی پور گفت: میرزا حبیب دستان بنی در شناساندن آثار ادبی پارسی و خوشنویسان ایرانی و عثمانی نقش مهم و بسزایی داشته است.
به گزارش ایرنا،در حاشیه این همایش نمایشگاهی از 23 اثر چاپ شده این شاعر و ادیب بزرگ چهارمحال وبختیاری در معرض دید عموم قرار گرفت.
میرزا حبیب دستان بِنی (اصفهانی) ادیب، مترجم و شاعر ایرانی قرن سیزدهم هجری، از پیشگامان تحول در نثر و ترجمه و دستور زبان فارسی است.
او برای نخستین بار در دوره قاجار موفق به ترجمه یکی از مهمترین رمان های ادبی شد و پس از او بنای ترجمه آثار ادبی در کشور به شکل گسترده نهاده شد.
اولین همایش بزرگداشت میرزا حبیب دستان بنی سال 1379 در شهرکرد برگزار شده بود.
س.ش. / انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.