علیرضا زالی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح ساختمان جدید نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به شیب نزولی شکایات از جامعه پزشکی در سال 95 اشاره کرد و افزود: سال گذشته شکایت از جامعه پزشکی در 202 شهرستان کشور کاهش داشته است.
وی همچنین خواستار بازنگری در تعرفه های بخش خصوصی و دولتی شد و گفت: درحالی که برای تعرفه ها رشد 5 درصدی در نظر گرفته شده است، اما این میزان تعرفه مطلوب نبوده و متناسب با خدمات و هزینه های مراکز دولتی و خصوصی نیست.
زالی تصریح کرد: در همین راستا نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری ارسال شده و موضوع با ادله کافی تشریح شده است و ما منتظر تصمیم گیری در این خصوص هستیم.
رئیس سازمان نظام پزشکی در ادامه از تکمیل و رونمایی سند اخلاق پزشکی خبر داد و گفت: این سند به عنوان سند کاربردی اخلاقی مجموعه پزشکی کشور ویرایش نهایی شده و در پایان همین هفته به طور رسمی رونمایی می شود.
زالی همچنین تدوین برنامه راهبردی عملیات نظام پزشکی را از مهمترین اقدامات این سازمان در سالجاری برشمرد و گفت: این سند پس از اجماع کارشناسی و اعلام نظر نخبگان علمی و کارشناسان شهرستانها تدوین شده است.
وی با بیان اینکه سالانه 1500 تا 2 هزار پزشک، شماره نظام پزشکی جدید دریافت می کنند، افزود: سالانه 2 تا 2 هزار و 500 پزشک به مناطق محروم اعزام می شوند و 11 هزار دستیار هم داریم که سالانه 2 هزار و 500 تا سه هزار نفر به جمع آنها اضافه می شود.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.