رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شهرکرد گفت: آموزش اخلاق حرفه‌ای برای تبدیل ورزش قهرمانی به پهلوانی ضروری است.

به گزارش ایلنا، علیرضا روحانی اظهار داشت:  ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به جامعه ورزشی با هدف تبدیل ورزش قهرمانی به پهلوانی ضروری است.

روحانی افزود: الگو قرار گرفتن ورزشکاران در جامعه و توسعه ورزش‌های جدید به‌ ویژه برخی رشته‌های ورزشی غیربومی ضرورت ارائه آموزش‌های اخلاق حرفه‌ای ورزشی را بیش‌ از پیش روشن کرده است.

وی با اشاره به وقوع حوادثی چون ضرب‌ و جرح و قتل‌های غیر عمد در حوزه ورزش کشور در چند سال گذشته خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ پهلوانی و ایجاد تغییرات لازم در برخی رشته‌ها با توجه به فرهنگ و نیازهای جامعه کنونی می‌تواند تأثیر بسزایی را در کاهش جرایم حوزه ورزش به همراه داشته باشد.

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شهرکرد بیشترین جرائم درصنف ورزش را مربوط به جرائم فیزیکی دانست و تصریح کرد: ورزش زمینه‌ساز نوعی اعتماد به‌ نفس است که در صورت توجه نکردن به منش پهلوانی و اصول اخلاقی این اعتماد به‌ نفس می‌تواند با ایجاد غرور موجب تغییر مسیر تعالی ورزشکاران شود.

وی یادآور شد: هم‌اکنون در برخی موارد انتظارات عمومی جامعه از ورزشکاران به‌ گونه‌ای است که آنان را در مقابل برخوردها و تنش‌های ایجاد شده به واکنش‌های تند و خشن ترغیب می‌کند و باید در این خصوص نیز فرهنگ‌سازی مناسبی صورت گیرد.

روحانی بیان عظمت قهرمانی و تبیین جایگاه ورزش پهلوانی را لازمه ایجاد و حفظ روحیه سلحشوری در جامعه عنوان کرد و گفت: اخلاق حرفه‌ای علم نوپایی است که توجه به آن در امر ورزش می‌تواند به ایجاد روحیه سلحشوری کمک شایانی داشته باشد.

وی آشناسازی ورزشکاران با خدمات حقوقی‌دادگستری، توجه به استفاده از توان وکلا در عقد قراردادهای ورزشی و ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر میان دستگاه قضایی با حوزه ورزش را برای کاهش مشکلات قضایی و جرایم صنف ورزش مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.