ذبیح الله غریب روز یکشنبه همزمان با هفته جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این وسعت گلخانه در راستای اجرای پروژه 'تولید و اصلاح بازسازی و نوسازی واحدهای گلخانه ای' از مجموع پروژه های 13 گانه اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی استان در سال جاری راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: برای تحقق 100 درصدی این هدف 75 میلیارد ریال اعتبار هزینه و زمینه اشتغال مستقیم 30 نفر فراهم می شود.
غریب تصریح کرد: سال گذشته راه اندازی سه هکتار گلخانه در دستور کار مسئولان جهاد کشاورزی استان قرار داشت که با تلاش های صورت گرفته این وسعت به پنج هکتار برابر 166 درصد هدف پیش بینی شده افزایش یافت.
وی یادآور شد: برنامه ریزی برای تولید 700 تن ماهی در قفس جزو برنامه های مسئولان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در سال جاری قرار دارد.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این برنامه امسال در راستای اجرای پروژه 'توسعه آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس' از مجموع پروژه های 13 گانه اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی استان اجرایی می شود.
وی گفت: برای پرورش و تولید 700 تن ماهی در قفس چهارمحال و بختیاری 50 میلیارد ریال هزینه و زمینه اشتغال مستقیم 80 نفر فراهم خواهد شد.
غریب تاکید کرد: در راستای اجرایی شدن این پروژه 400 تن توسعه آبزی پروری در چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: برای اجرای کامل این هدف 124 میلیارد و 991 میلیون ریال هزینه و زمینه اشتغال 40 نفر به صورت مستقیم فراهم می شود.
هم اینک 19 هکتار فضای گلخانه ای در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و با تحقق 100 درصدی اهداف امسال این سطح به 24 هکتار افزایش خواهد یافت.
21 تا 27 خرداد به عنوان 'هفته جهاد کشاورزی' نامگذاری شده است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار: جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.