به گزارش ایرنا، اجرای طرح انتقال آب بن- بروجن از سال 1391 آغاز شد و با اجرای آن آب شرب 11 شهر و 13 روستا با جمعیتی بالغ بر 460 هزار نفر و تامین آب مورد نیاز 10 شهرک و ناحیه صنعتی در مسیر تامین می ‌شود.
این طرح با وجودی که یکی از مهمترین مطالبات مردم استان به شمار می رود و با بهره برداری از آن بسیاری از مشکلات آب استان رفع می شود، اما از همان ابتدا تاکنون با چالش ها و حواشی بسیاری مواجه شده است، بنحوی که در مقطعی از تغییر در میزان آب برداشتی خبر داده شد و در زمانی دیگر خبر از توقف کامل این پروژه حیاتی استان منتشر شد.
به تازگی نیز برخی منابع، خبر از واگذاری این طرح به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران خبر داده اند که این موضوع با واکنش های بسیاری مواجه شده و اعتراض جمعی از مردم را در پی داشته است.
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این خبر گفته است: در صورت صحت موضوع، حذف استقلال آب استان را شاهد خواهیم بود.
اما شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری در واکنش به این ابهامات طی بیانیه ای اعلام کرده است:
«با توجه به مطالب منتشره در فضای مجازی مبنی بر واگذاری طرح آبرسانی محور بن - بروجن به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تاکنون هیچگونه تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده و با حمایت نمایندگان استان در مجلس و تمایل مسئولان ارشد استان به اجرای طرح توسط این شرکت با جدیت تمام کلیه مراحل عملیاتی درحال پیگیری است و در ماه آتی شاهد شروع عملیات اجرای بزرگترین تصفیه خانه استان خواهیم بود».
ادامه این مطلب آمده است: «در خصوص تامین لوله طرح قراردادهای لازم منعقد شده و به طور پیوسته درحال ارسال و تخلیه در مسیر پروژه می باشد و همانطور که مستحضرید انجام عملیات آبرسانی زمانبر بوده ولی با تلاش و پیگیری مجموعه عوامل اجرایی پروژه کلیه موانع اصلی مرتفع و در ماه آتی شاهد تسریع عملیات طرح آبرسانی خواهیم بود».
همچنین برخی از رسانه های محلی و پایگاههای خبری در فضای مجازی عنوان کرده اند؛ اینکه ادامه اجرای این طرح به دستگاهی خارج از استان محول شود یا خیر بی شک به پیگیری و همت مسئولان استان برمی گردد، به نظر می رسد اگر مدیریت آب منطقه ای استان توانایی اجرای درست و به موقع این طرح را داشته باشد، این طرح از حوزه اختیارات این شرکت خارج نمی شود.
این پایگاهها در ادامه عنوان می کنند: طرح چنین موضوعی را باید در مدیریت ضعیف آب منطقه ای استان جست و جو کرد. آنان پیشنهاد داده اند ضروری است تا با تغییر مدیریت در آب منطقه ای استان سرنوشت مهمترین پروژه آبی استان به خارج از استان محول نشود.
گزارشگر: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.