عبدالرضا علیمحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 24 شعبه در دادسرا، دادگاه ها وشوراهای حل اختلاف و یک شعبه نیز در دادگاه تجدید نظر در استان به منظور بررسی دقیق و فنی جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است .
وی اظهار کرد: در این مدت تنها چند تذکر شفاهی برای تخلفات انتخاباتی به کاندیداها داده شده است.
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه نظارت بر حسن اجرای قوانین، رسالت‌ مهم تشکیلات قضایی است، افزود: در جریان انتخابات نیز برگزاری انتخابات سالم، ارزشی و با رعایت قانون و مقررات که بتواند اعتماد مردم را جذب کرده و از آرای آنان نیز صیانت کند، مد نظر است.
علیمحمدی گفت: در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان تهدیدها و آسیب های انتخابات با بررسی و نگاهی دوباره به انتخابات گذشته، چالش ها شناسایی و راهکارهای مربوطه به دادستان های عمومی و انقلاب شهرستان های استان ارسال شده است.
وی گفت: تبلیغات زودهنگام و پیش از موعد قانونی، خرید و فروش آراء، تهدید، تطمیع، رای دادن به نام دیگران و یا با استفاده از شناسنامه اشخاص دیگر، شرکت بیش از یکبار در فرآیند رای گیری، توهین و تخریب رقبای انتخاباتی، نشر اکاذیب، استفاده غیرمجاز از امکانات دولتی له یا علیه هر یک از نامزدها و فعالیت های انتخاباتی کارکنان دولت در زمان اداری مهمترین و شایع ترین مصادیق تخلفات و جرائم انتخاباتی است.
علیمحمدی پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرایم احتمالی، ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها و نهادهای عضو ستاد، تبیین و تعیین برنامه های پیشگیرانه و نحوه اجرای آنها برای پیشگیری از جرایم احتمالی را از مهمترین وظایف ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان دانست.
وی از برگزاری 4 جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در مرکز استان با 29 مصوبه و 15 جلسه با 76 مصوبه در شهرستان های استان خبر داد.
وی با توصیه به همه نامزدها و ستادهای انتخاباتی به رعایت قانون گفت: باید متوجه باشیم که دشمنان سرزمین و دین ما، همیشه از حضور و وحدت مردم احساس رنج و احساس عذاب می‌کنند، بنابراین ما نیز با حضور حداکثری پای صندوق‌های رای، پاسخ مناسبی به یاوه‌ گویی‌های آنان خواهیم داد.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره رئیس جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.