سید طاهر نوربخش روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سد بیدکان از نوع سدهای خاکی با هسته رسی با ارتفاع 40 متر از کف، گنجایش حدود 14.5 میلیون مترمکعب آب را دارد.
به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری میزان بارندگی در سال زراعی جاری را 504 میلیمتر عنوان کرد که این میزان بارندگی نسبت به بلند مدت 18 درصد کاهش نشان داشته است.
بر این اساس، میزان بارندگی در ایستگاه «سورشجان» و منطقه سد بیدکان نسبت به بلندت 12 درصد کاهش و نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش نشان می دهد.
نوربخش تصریح کرد: برای بهره گیری از این میزان آب با اجرای سیستم های آبیاری در پایین دست، می توان کشاورزی این منطقه رو رونق بخشید.
مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی توضیح داد: اجرا و اتمام شبکه پایین دست سد، منوط به تامین اعتباری در حدود 300 میلیارد ریال است تا علاوه بر تکمیل خط انتقال آب، سامانه های آبیاری نوین نیز اجرا شود.
وی همچنین گفت: 2 هزار و 200 هکتار از اراضی منطقه با آب این سد مشروب می شود، از این جهت یکی از منابع مطمئن تامین آب کشاورزی است.
نوربخش بیان کرد: آب سد بیدکان در تامین معاش حدود یکهزار نفر از مردم منطقه موثر است که با مدیریت بهینه آب این سد می توان رونق این منطقه را شاهد بود.
آبگیری سد بیدکان در بخش لاران شهرستان شهرکرد از شهریورماه سال گذشته تکمیل و پیگیری شد، این سد در 41 کیلومتری غرب شهرکرد و 6 کیلومتری جنوب غربی روستای 'هارونی' واقع شده است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار: جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.