به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام روز چهارشنبه در نشستی با هنرمندان استان اظهار کرد: این نکته باید مد نظر هنرمندان باشد که دشمن درصدد تغییر سبک اسلامی زندگی مردم است و در این شرایط حفظ محتوای دینی و سبک زندگی اسلامی در هنر از رسالت های مهم آنان است.
وی بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همچون قیام اباعبدالله الحسین (ع) به اسلام حیات دوباره بخشید و با تقدیم جان شهیدان در دوران هشت ساله دفاع مقدس، روح تازه ای در کالبد آن دمیده شد و پایه های نظام را مستحکم تر کرد.
حجت الاسلام نکونام تصریح کرد: این درحالی است که عده ای در درون با حمایت دشمن و عده ای در خارج کمر به استحاله نظام و اسلام بسته اند.
وی گفت: نامگذاری دوباره امسال با عناوین مختلف اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری برای تمرکز بر روی توانمندی های داخلی و جلوگیری از سوء استفاده دشمنان است.
حجت الاسلام نکونام تصریح کرد: در چنین شرایطی تمامی دغدغه هنرمندان متعهد باید جلب توجه مردم به سمت اقتصاد مقاومتی باشد.
وی همچنین از دستگاه های فرهنگی خواست با مشارکت و همکاری بیشتر در مجموعه ای متحد و به هم پیوسته، شرایط را برای بهره مندی مردم از فضای سالم هنری فراهم کنند.
به گزارش ایرنا، رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار، عملکرد هنرمندان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال گذشته را مطلوب ارزیابی و عنوان کرد:با وجود محرومیت های زیاد هنری و فرهنگی، استان چهارمحال و بختیاری با کسب عناوین برتر در رشته های مختلف هنری در جایگاه مطلوبی نسبت به دیگر استان ها قرار دارد.
حجت الله شیروانی، برگزاری نشست خبری، عطر افشانی قبور شهدا و دیدار با خانواده های آنان، برگزاری جشن هنر انقلاب، اکران فیلم های دینی رویش در استان و خوانش کتاب را از مهمترین برنامه های اجرایی در این هفته عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، جمعی از هنرمندان در این نشست مشکلات و دغدغه های خود را مطرح و تشکیل شورایی با هدف مبارزه با بی بند و باری فرهنگی و بهره برداری از توان هنرمندان استان را خواستار شدند.
خبرنگار: شکوفه سلیمانی**انتشار: جهانبخش صفری دهکردی
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.