حافظ طاهری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد زندانی آزاد شده 119 نفر بدهکار مالی و چک، 22 نفر زندانیان تصادفات و 19 زندانی مهریه و نفقه بودند.
وی با اشاره به اینکه گذشت شاکیان بیشترین میزان تاثیر در تسریع روند آزادی زندانیان تحت حمایت ستاد دیه استان را داشت اظهار کرد: پارسال شاکیان حدود 53 میلیارد و 400 میلیون ریال برای آزادی زندانیان گذشت کردند.
به گفته وی، مابقی بدهی زندانیان نیز از محل اعتبارات ستاد دیه استان، تسهیلات بانک های عامل، تامین خسارت بدنی و بیمه و پرداخت از سوی محکومان پرداخت شده است.
طاهری با اشاره به برگزاری 9 جشن گلریزان برای حمایت از زندانیان جرائیم غیر عمد در سال گذشته در استان، افزود: سال گذشته در جشن گلریزان 3 میلیارد و 400میلیون ریال تعهد کمک به زندانیان جرائم غیر عمد از سوی خیران ثبت شد که از این میزان یک میلیارد و 850 میلیون ریال جذب شده است.
به گفته وی، این میزان کمک جذب شده برای آزادی 38 زندانی جرائم غیر عمد پرداخت شده است.
وی با اشاره به بخشنامه سال گذشته ستاد دیه کشور که تمامی زندانیان جرائم غیرعمد تا سقف 220 میلیون ریال به استثنا بدهکاران مهریه با قید فوریت آزاد خواهند شد، گفت:63 زندانی با 16میلیارد ریال بدهی در بهمن و اسفندماه پارسال به ستاد دیه کشور معرفی شدند.
طاهری اظهار کرد: از این تعداد 31 زندانی با اعتباری بیش از 5 میلیارد و 430 میلیون ریال آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
وی با اشاره به اهمیت حمایت خیران از زندانیان جرائم غیر عمد در استان افزود: سامانه الکترونیکی جمع آوری کمک های مردمی به شماره *780*777038# در استان برای جمع آوری کمک خیران بابت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد فعال شده است.
وی گفت: هم اکنون یک ستاد دیه در مرکز استان فعال است و پیش بینی می شود تا در نیمه اول امسال ستاد دیه شهرستان لردگان نیز راه اندای شود.
طاهری بر راه اندازی مجمع خیران حامی زندانیان غیر عمد در استان تاکید کرد و گفت: با راه اندازی و فعال شدن این مجمع، زمینه حمایت بیشتر از زندانیان جرائم غیر عمد در استان افزایش پیدا می کند.
به گزارش ایرنا ،سه زندان در شهرکرد، بروجن و لردگان فعال است.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار دهنده:محمود رئیسی
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.