بهمن عسگری سوادجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 60 درصد گردشگران از کشورهای اروپایی و آمریکا با هدف تماشای جاذبه های بوم گردی و زندگی عشایر کوچرو و 40 درصد گردشگران خارجی از کشورهای چین، کرده جنوبی، ژاپن، ترکیه و روسیه با اهداف اقتصادی و تجاری به استان سفر کرده اند.
وی همچنین از اقامت 650 گردشگر داخلی در استان طی سال 95 خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با سال 94 از رشد 15 درصدی برخوردار است.
عسگری سوادجانی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به تازگی به عنوان برند بوم گردی کشور معرفی شده است، تصریح کرد: طبیعت بکر، گونه های گیاهی و جانوری نادر و شیوه زندگی عشایرنشینی از جاذبه های منحصربه فرد این استان است که می تواند در جذب گردشگران داخلی و به ویژه خارجی نقش مهمی ایفا کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بیش از 450 جاذبه تاریخی، طبیعی و بوم گردی و 12 روستای هدف گردشگری در استان شناسایی شده که زمینه را برای توسعه صنعت گردشگری در استان بخوبی فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا، در ایام نوروز 96 نیز 4 میلیون و 991 مسافر به این استان وارد شده که از این تعداد 73 هزار و 779 مسافر در استان اقامت گزیده اند که در مقایسه با نوروز 95 به ترتیب از رشد 11 درصدی و 10 درصدی برخوردار شده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری دهکردی
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.