به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام سید ولی‌الله موسوی اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌ها برای همه به ویژه مسئولان پیاده‌سازی الگوی اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: در طول 26 سالی که مقام معظم رهبری اقدام به نامگذاری جهت سال‌ها نمودند، برای نخستین بار بود که در 2 سال متوالی تقریبا از یک شعار مشابه برای سال جدید استفاده کردند و این نشان از وجود دغدغه‌های جدی در زمینه اقتصادی دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 44 قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی نشان‌دهنده آن است که اقتصاد مقاومتی باید یک الگوی همیشگی و پایدار برای مدیریت اقتصادی کشور باشد، از این رو همانگونه که ایشان پیش از این نیز تأکید کرده‌اند اقتصاد مقاومتی بیش از هر چیز باید راهنما و جهت‌دهنده به سیاست‌ها و اقدامات دستگاه‌های مختلف کشور باشد.

موسوی با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و اشاره ایشان به مشکلات معیشتی و اقتصادی خاطرنشان کرد: «طبقات متوسط و ضعیف در طول سال95 درگیر این مشکلات بودند و همچنان هستند چون از وضع مردم مطلع هستم لذا تلخی را با همه‌ وجود حس می‌کنم تلخی کام مردم، به خصوص مردم ضعیف و فرودست و طبقات ضعیف که مربوط به مسائل اقتصادی و مشکلات اقتصادی است مثل گرانی، مثل بیکاری، مثل آسیب‌های اجتماعی که آنها هم عمدتاً منشأ اقتصادی دارند، مثل تبعیض‌ها و نابرابری‌ها».

وی تصریح کرد: درواقع نام‌گذاری مجدد سال جدید با عنوان «اقتصاد مقاومتی» هم نشان‌دهنده اهمیت این موضوع بوده و هم بیانگر آن است که در سال‌های گذشته، به ویژه در سال 95 در توجه و عمل به این مهم موفقیت چندانی صورت نگرفته و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 44 قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری علاج این مشکلات را در توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک مجموعه را باید به نقاط مهم تقسیم کنیم و برای هر نقطه‌ کلیدی و مهم یک فصلی از زمان را قرار بدهیم و از مسئولان و افراد شاخص و از آحاد مردم بخواهیم که همه‌ همت خود را بر روی آن نقاط کلیدی متمرکز کنند. به نظر می‌رسد علاج در این است که این نقطه‌ کلیدی را امسال درست شناسایی کنیم که این نقطه‌ی کلیدی عبارت است از تولید، آن هم تولید داخلی و اشتغال که عمدتاً اشتغال جوانان مد نظر است، اینها آن نقاط کلیدی اصلی می‌باشند.

موسوی با بیان اینکه اهمیت روزافزون اقتصاد مقاومتی نزد رهبر معظم انقلاب حداقل از دو متغیر اساسی متأثر است، افزود: یکی اینکه ایشان با تأکید بر این مجموعه درصدد هستند تا شبه‌ الگوهای وارداتی و غیربومی مدیریت اقتصادی کشور که نه تنها رشد و توسعه اقتصادی را به همراه نمی‌آورند بلکه زنجیرهای وابستگی و ادغام اقتصاد کشور در اقتصاد جهانی سرمایه‌داری را مستحکم می‌کند،‌ طرد کنند.

وی با نکوهش غلبه نگاه به بیرون در بین مسئولان ادامه داد: نگاه به بیرون با اقتصاد مقاومتی منافات دارد، یکی از مهمترین اولویت‌ها برای همه به ویژه مسئولان برای آینده،‌ پیاده‌سازی الگوی اقتصاد مقاومتی است و همه لاجرم در این زمینه بیندیشند و تفکراتی در این خصوص ارائه دهند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 44 قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در واقع، تأکید ایشان بر اقتصاد مقاومتی نشان‌دهنده آن است که اقتصاد مقاومتی باید یک الگوی همیشگی و پایدار برای مدیریت اقتصادی کشور باشد. از این رو، همانگونه که مقام معظم رهبری پیش از این نیز تأکید کرده‌اند که اقتصاد مقاومتی بیش از هر چیز باید راهنما و جهت‌دهنده به سیاست‌ها و اقدامات دستگاه‌های مختلف کشور باشد.

حمایت کامل سپاه از حامیان پیشرفت و ایجاد اشتغال

سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری گفت: سپاه با تمام توان در خدمت کسانی است که بخواهند در جهت پیشرفت، ایجاد اشتغال و تولید اقدام کنند.

اسماعیل پیرعلی، رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری در ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) با سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار اکبری در این دیدار اظهار داشت: الحمدالله ظرفیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار ارزنده است. منتها جای تاسف وجود دارد که چرا در برخی از مجموعه‌ها هماهنگی‌های لازم وجود ندارد.

وی با اشاره به انتظارات علمی مقام معظم رهبری افزود: ما رتبه‌های علمی بالایی را توانستیم به دست آوریم اما در سال‌های اخیر 2 رتبه تنزل کردیم که باید جبران شود.

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سپاه‌های استانی معاونتی تحت عنوان معاونت پژوهشی وجود دارد که در این خصوص سپاه استان آمادگی همه گونه همکاری با پارک علم و فناوری و هر مجموعه دیگری که خود را زیر مجموعه انقلاب بداند را دارد.

اکبری تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به این معنی است که متکی به خودمان باشیم و بتوانیم نیازمندی‌های خود را تأمین کنیم، کشور ما هم دچار تهدید است و هم دچار تحریم اما بسیاری از مسئولان باور نمی‌کنند.

وی افزود: سپاه باور کرد که دچار تهدید و تحریم است لذا با توکل بر خداوند و اتکا به ظرفیت‌های درونی پیشرفت‌های چشمگیر همه جانبه نظامی کرد. ما کشوری بودیم که روزی نیازمند خرید ابتدایی‌ترین تجهیزات نظامی بودیم اما امروز به بیش از 30 کشور دنیا تسلیحات نظامی صادر می‌کنیم.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولان پارک علم و فناوری استان گفت: سپاه یعنی همه مردم، سپاه جزئی از مردم است و جدا از مردم نیست. در نظام جمهوری اسلامی هرکس بخواهد اقدامی در جهت پیشرفت و ایجاد اشتغال و تولید انجام دهد با تمام توان در خدمت او هستیم.

پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری جزء 10 استان برتر کشور

اسماعیل پیرعلی نیز اظهار داشت: پارک علم و فناوری به صورت تخصصی اداره می‌شود و دارای ظرفیت‌های خوبی برای تعامل هرچه بیشتر با سپاه پاسداران است.

وی افزود: براساس تجارب کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته دنیا زمینه‌های زیست فناوری، صنعت کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته، بحمدالله در کشور ما و استان چهارمحال و بختیاری فعالیت‌های خوبی در این زمینه شکل گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: 2 هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که تعداد 1700 شرکت نوپا هستند و به واسطه فعالیت‌های پارک علم و فناوری روند تجاری‌سازی آنها صورت گرفته و بخش عمده‌ای از این شرکت‌ها با همکاری سپاه و وزارت دفاع انجام شده است.

پیرعلی خاطرنشان کرد: از سال 92 اقدامات پارک علم و فناوری استان شروع شد که در این مدت رشد ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و ارتباط این شرکت ها با بازار بسیار بالا بوده است.

وی تصریح کرد: کارشناسانی که به استان چهارمحال و بختیاری می‌آیند معتقدند که در استان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد. ما از نظر پیشرفت فیزیکی جزء استان‌های جدیدالورود هستیم، اما به جرات می‌توان گفت به لحاظ توانمندی جزء 10 استان برتر کشور هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: انشاالله بتوانیم با تعامل خوبی که با بخش‌های مختلف از جمله سپاه استان وجود دارد بیش از پیش توان و ظرفیت علمی و فناوری استان را ارتقا دهیم و به سهم خویش بتوانیم در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری و عمل به شعار سال اقدامات خوبی و موثری را انجام دهیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606612
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.