سید احمد مرتضوی فرد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کمپین نه به تصادفات جاده ای با هدف کاهش سوانح رانندگی در نوروز 96 همزمان با سراسر کشور اجرا شد.
به گفته وی، افرادی که عضو این کمپین شده و میثاق نامه 'نه به تصادفات جاده ای' را امضا کردند، از عموم مردم به ویژه رانندگان، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در جاده ها را در طول سفرهای نوروزی داشتند.
مرتضوی فرد تصریح کرد: اعضای جمعیت هلال احمر در کشور با هدف ارتقای فرهنگ رانندگی و کاهش آمار خسارات جانی و مالی ناشی از تصادفات این کمپین را فعال کردند.
مرتضوی فرد گفت: مسافرانی که در طول سفر به رانندگی بدون تخلف خودشان اطمینان داشته اند، شماره پلاک خودروی خود را به سامانه 1000147 پیامک کرده و شماره خودروهای دریافتی در پایان فروردین از سوی پلیس راهور استعلام و در صورت تایید پلیس راهور مبنی بر نداشتن تخلف رانندگی در طول این ایام در قرعه کشی این مسابقه شرکت داده می شوند.
به گفته وی، در طرح نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری اعضای این جمعیت در 54 حادثه به 4 هزار و 832 نفر که عمده آنان گرفتار در برف و باران بودند، خدمت رسانی کردند.
وی افزود: در این حوادث 82 تیم عملیاتی متشکل از 264 نفر امدادگر و نجاتگر به همراه 54 دستگاه آمبولانس و خودروی کمک دار امدادی به مسافران و گردشگران امداد رسانی کردند.
مرتضوی فرد گفت: 350 نفر از امدادگران و نجاتگران، یکهزار و 200 نفر جوانان و 70 نفر از داوطلبان عضو این جمعیت در 59 پایگاه ثابت، سیار و موقت هلال احمر مستقر و به مسافران نوروزی خدمات متنوع ارائه کردند.
طرح نوروزی جمعیت هلال احمر از بیست و پنجم اسفند 95 تا پانزدهم فروردین جاری در کشور فعال است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار دهنده:جهانبخش صفری دهکردی
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.