به گزارش ایرنا، علی ملک پور روز دوشنبه در نشست خبری افزود: در حالی که جذب این میزان مشارکت مردمی در استان در مقایسه با سالهای گذشته از افزایش خوبی برخوردار شده اما تنها جوابگوی 40 درصد نیازهاست.
وی ادامه داد: برای جلب مشارکت های مردمی علاوه بر ظرفیت های استانی از ظرفیت های خارج از استان نیز بهره گیری شده است.
ملک پور همچنین درآمدهای بدست آمده از محل جمع آوری صدقات در استان را 350 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:مردم مومن استان 16 میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در استان در سالجاری پرداخت کرده اند.
مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری از فعالیت 33 مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و تصریح کرد: طی 11 ماه امسال 42 میلیارد ریال کمک مردم نیکوکار در این مراکز جمع آوری شده است.
ملک پور در ادامه از ایجاد 558 شغل ویژه جمعیت تحت پوشش این نهاد در استان خبر داد و گفت:امسال از محل منابع کمیته امداد 78 میلیارد ریال و از محل منابع بانکی 143 میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی اعطا شده است.
وی، توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش را از مهمترین سیاست های این نهاد اعلام کرد و افزود: تلاش ما بر این است تا با اجرای برنامه های فرهنگی و اعطای تسهیلات اشتغالزایی تا پاپان سال یک هزار و 500 خانوار تحت پوشش در استان توانمند شود.
ملک پور با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و 640 خانواده تحت پوشش کمیته امداد از نعمت مسکن محرومند و یا مسکن مناسبی ندارند، اظهار کرد: تلاش شده تا در یک برنامه 3 ساله یا 5 ساله مشکل مسکن مددجویان برطرف شود.
مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری به برگزاری جشن نیکوکاری امسال اشاره کرد و گفت: 73 پایگاه برای دریافت کمک های مردمی در سطح شهر و 16 پایگاه در دفاتر کمیته امداد استان پیش بینی شده است.
ملک پور خاطرنشان کرد: جشن نیکوکاری همزمان با 18 اسفند با مشارکت یک هزار و102 آموزشگاه، 19 اسفند در پایگاه های کمیته امداد سطح شهر و 20 اسفند در میعادگاه های نمازجمعه برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 2 هزار و 434 یتیم در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش کمیته امداد و یک هزار و 988 نفر نیز تحت پوشش طرح محسنین هستند که از حمیات 17 هزار حامی داخلی و خارج از استان بهره مند هستند.
کمیته امداد امام خمینی(ره) استان دارای 16 مدیریت شهرستان و اداره است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.