به گزارش ایرنا، در نشست سه شنبه شب انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری با سرپرستان گروه های تئاتر استان شیوه نامه جدید برگزاری جشنواره تئاتری استانی به گروه ها اعلام شد که برپایی اجرای عمومی آثار نمایشی زمینه ساز حضور گروه ها در جشنواره است.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری گفت:هویت معنوی و مادی و اقتصادی تئاتر در اجرای عموم است و گروه های تئاتر باید برای اجرای عموم در سال برنامه ریزی کنند.
فرشید بزرگ نیا افزود:تئاتر در استان در چند دهه اخیر به سمت جشنواره ها سوق داده شده است در حالی که گروه های تئاتری حیات خود را در اجرای عموم می دانند.
به گفته وی، از سال 96 اجرای عموم تئاتر در نقاط مختلف استان در دستور کار انجمن قرار دارد و با توجه به برگزاری جشنواره استانی تئاتر یکی از زمینه های ورود به جشنواره اجرای عموم تئاتر از سوی گروه هاست.
دبیر اجرایی بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری نیز گفت:جشنواره سال 96 با توجه به کمبود اجراها در سال 95 شکنده است ولی جریان تئاتر استان همواره پویا و فعال بوده است.
قاسم اسماعیلی دهکردی افزود:در برخی از رشته های هنری انجمن صنفی وجود ندارد اما در تئاتر این انجمن صنفی فعال است و این به منزله این است که تئاتری ها به صورت صنفی برنامه های خود را پیگیری می کنند.
به گفته وی، اجراهای عموم نیز به صورت کامل ارزیابی می شود و نمایش هایی که از کیفیت بالایی برخوردار باشند به صورت سطح بندی حمایت می شوند.
اصغر اشراقی دهکردی کارشناس هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم اکنون 17 گروه تئاتر در استان ثبت شده است و پنج گروه دیگر در آستانه ثبت در سامانه استقرار قرار دارند و گروه های که زمان پروانه به اتمام رسیده است برای تمدید آن باید به سامانه استقرار مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، در این نشست که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، جمعی از سرپرستان گروه های تئاتر استان دیدگاههای خود را پیرامون اجرای عمومی و حمایت از این طرح اعلام کردند.
تئاتر در چهارمحال و بختیاری یکی از هنرهای ریشه دار است و هنرمندان تئاتری این استان تاکنون در جشنواره های مختلف تئاتر حایز رتبه های برتر شده اند.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.