به گزارش ایرنا، سرهنگ عبدالرسول رئیسی روز یکشنبه در کارگاه آموزشی رعایت ایمنی حمل و نقل جاده ای افزود: خصوصیات فردی راننده، تخلفات رانندگی، اختلالات روحی و روانی، خستگی و خواب آلودگی، معلولیت ها، نامناسب بودن سیستم اعطای گواهینامه و کمبود آموزش های لازم برای رعایت مسائل ایمنی از سوی رانندگان عوامل اصلی بروز تصادفات است.
وی ادامه داد: در وقوع تصادف 70 درصد عامل انسانی، 20 درصد عامل وسیله نقلیه و 10 درصد عامل راه و محیط نقش دارد.
این کارشناس آموزش پلیس راهور با بیان اینکه مطابق آمارها از هر 60 خانواده ایرانی سالانه یک نفر بر اثر حوادث ترافیکی فوت می کند، تصریح کرد: بیشترین افراد آسیب دیده در تصادفات رانندگی سرپرستان خانوار و افراد بین 18 تا 35 سال هستند.
سرگرد رئیسی با بیان اینکه روزانه بیش از 50 نفر در کشور بر اثر تصادفات رانندگی فوت می کنند، افزود: تصادفات رانندگی در کشور هر 2 سال به اندازه زلزله بم قربانی می گیرد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این کارگاه آموزشی گفت: بیش از 70 درصد تصادفات در این استان با عامل انسانی رخ می دهد.
احسان امانی با بیان اینکه کنترل و نظارت پلیس راهور به تنهایی نمی تواند در تصادفات پیشگیرانه باشد، تصریح کرد: فرهنگ عمومی در رانندگی باید ارتقا یابد که در این راستا خود رانندگان نقش اصلی را دارند.
بنابراین گزارش بیش از 50 از نفر رانندگان دستگاه های اجرایی استان مقررات و آموزش های لازم ایمنی حمل و نقل و کمک های اولیه را در این کارگاه آموزشی فرا گرفتند.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
7361/6021

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.